جاذبه های گردشگری لبنان

لبنان کشوری است که مقاصد دیدنی و امکانات بسیاری برای گشت و گذار دارد. پیاده روی در خیابان های شلوغ و پر هیاهو، سواحل زیبا با امواج آرام، برخورداری از فرهنگ غنی عربی، چشیدن غذاهای خوش طعم و سرشار از تازگی در رستوران های شهر...
راهنمای مطالعه

بیروت شهری زیبا و دیدنی است که به عروس خاورمیانه شهرت دارد. این شهر با برخورداری از تاریخ و فرهنگ غنی، آب و هوای مدیترانه ای و جاذبه های گردشگری فراوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری محسوب می شود. بیروت، به عنوان پایتخت این کشور، زیباترین شهر لبنان به شمار می رود زیرا در این شهر سواحل زیبا، آثار باستانی و بناهای تاریخی، رستوران های مدیترانه ای و هتل های مجهز و لوکس بسیاری به چشم می خورند که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. ما نیز در وبلاگ تیک بان تصمیم گرفتیم شما را با دیدنی -ترین جاذبه های گردشگری لبنان آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی بیروت، پایتخت لبنان

بیروت شهری بندری در شرق دریای مدیترانه است که با مساحت ۲۰ کیلومتر مربع دارای جمعیتی برابر با ۳۶۱ هزار نفر می باشد. این شهر تاریخی یکی از قدیمی ترین شهرهای خاورمیانه به حساب می آید که آثار تاریخی زیادی از تمدن های گوناگون در آن یافت می شود. موقعیت جغرافیایی لبنان باعث شده تا آب و هوای مطبوع مدیترانه ای در آن غالب باشد. به همین جهت بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار و پاییز است. البته زمستان های لبنان خیلی سرد نیست. بنابراین در هر فصلی می توانید با رزرو هتل در بیروت از اقامتی دلپذیر در این شهر شگفت انگیز لذت ببرید.

بیروت پایتخت لبنان

معروفترین جاذبه های گردشگری لبنان

لبنان کشوری است که مقاصد دیدنی و امکانات بسیاری برای گشت و گذار دارد. پیاده روی در خیابان های شلوغ و پر هیاهو، سواحل زیبا با امواج آرام، برخورداری از فرهنگ غنی عربی، چشیدن غذاهای خوش طعم و سرشار از تازگی در رستوران های شهر، بازدید از آثار به جا مانده از جنگ و آفتاب درخشان از جمله زیباترین جاذبه های گردشگری لبنان هستند. اما معروفترین مناطق دیدنی این کشور عبارتند از:

بیروت، عروس خاورمیانه

بیروت پایتخت زیبای لبنان، با برخورداری از جاذبه های فراوان گردشگری قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. در سفر به این شهر حتما از موزه ها و بازارهای سنتی دیدن کنید. عصرها نیز خیابان های معروف بیروت حال و هوای خاصی دارد که قدم زدن در آن خالی از لطف نیست. همچنین حتما برای شام سری به رستوران معروف لیلا بزنید تا با سرو خوش طعم ترین غذاهای خاور میانه شبی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

موزه ملی بیروت

این موزه به عنوان مهمترین موزه حفاظت از باستان شناسی و دیرینه شناسی لبنان قدیمی شناخته می شود. موزه بیروت که به تقلید از فرانسویان شکل گرفته، در سال ۱۹۴۲ رسماً برای مسافران افتتاح شد. این موزه بیش از ۱۰۰۰۰۰ اثر باستانی، تندیس و یادگار که متعلق به دوران پیش از تاریخ و قرون وسطی را درخود جای داده است. جاذبه های مهم مجموعه موزه شامل مجسمه های فنیقی و زیور آلات طلای بیزانس می شود. همچنین آثار ناشی از جنگ های جهانی، در این موزه به چشم می خورد.

بعلبک

بعلبک یکی از مناطق دیدنی لبنان است که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. دره بقاع دیدنی ترین جاذبه طبیعی این منطقه محسوب می شود که گنجینه‌های باستان‌شناسی بسیاری را درون خود حفظ کرده است. معبد باستانی باکوس و ژوپیتر از دیگر جاذبه های بعلبک هستند که نباید بازدید از آنها را از دست بدهید. همچنین تابستان ها جشنواره تابستانی بعلبک با حضور هنرمندان مشهور بین‌المللی بر ویرانه های به جا مانده از تاریخ در این منطقه برگزار می‌شود.

بعلبک لبنان

جنگل سرو

سرو از گذشته های دور نماد غرور مردم لبنان بوده است. سروها دنباله ای از جنگل های بزرگ هستند که در کوه های برفی بوچار واقع شده اند. چوب این جنگل ها هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته اند و مردم بومی آن را مقدس می دانند. شما در این مجموعه میراث جهانی، چشم اندازهای دیدنی و پرندگان را مشاهده خواهید کرد. دره قادیشا که با جنگل محصور شده است که مکان فوق العاده ای برای پیاده روی و اسکی محسوب می-شود. علاوه برآن این جنگل، تفرجگاه و هتل های لوکسی را نیز در قلب خود جای داده است که اقامت در آنها سفری منحصر به فرد را برایتان رقم می زند.

بیبلوس

بیبلوس یکی از باستانی ترین شهرهای جهان به شمار می رود که طی سال های متمادی بدون وقفه محل سکونت مردم بومی بوده است. گمان می شود این شهر، نخستین شهر ساخته شده تحت سلسله فنیقیه باشد. امروزه بیبلوس یک جاذبه گردشگری شگفت انگیز در لبنان است که برای توریستها جذابیت بسیاری دارد. شما در این شهر باستانی می توانید در مسیرهای سنگفرش و اقامتگاههای قدیمی قدم بزنید. همچنین یک منطقه ماهیگیری ساحلی و یک بندر دنج کوچک درشهر بیلبوس دیده می شود که تابستان ها لبریز ازگردشگر می شود.

دریاچه قارون

دریاچه قارون، بزرگترین بدنه آب شیرین لبنان است. این دریاچه که در قسمت جنوبی دره بقاع دیده می شود همزمان با ساخت سد رودخانه لیتانی بنا شده؛ با این حال، شما اجازه شنا کردن در این دریاچه را ندارید و باید به پیاده روی و صرف غذاهای دریایی محلی اکتفا کنید.

کورنیش

کورنیش منطقه ای معروف و پر تردد به حساب می آید که حدود ۵ کیلومتر وسعت دارد. این منطقه در امتداد ساحل بیروت واقع شده است. کورنیش نخلستان های بسیاری را در خود جای داده که این مکان را به تفرجگاه دوچرخه سواران، کالسکه ها و همچنین گردشگران تبدیل کرده است.

بانوی ما نوریه لبنان

 

این صومعه در قله های کوهستانی حمات در لبنان قرار دارد. زیارتگاه بانوی نوریه به دلیل موقعیت جغرافیایی ناب خود، چشم انداز خیره کننده ای از اقیانوس را به بازدید کنندگان نمایش می دهد. در واقع شما با رفتن این مکان غرق در آرامش خواهید شد.

بانوی ما نوریه لبنان

آبشار چوان

یکی دیگر از گنجینه های پنهان شده در لبنان، آبشار چوان در نهرو ابراهیم است. آب های طبیعی و شفاف آبشار چوان بعد از یک سفر طولانی جاده ای و پیاده روی قطعا به شما حیاتی دوباره خواهد بخشید. اگر بلیط هواپیما بیروت را تهیه کرده اید و قصد سفر به لبنان را داریدف حتما از این آبشار شگفت انگیز دیدن کنید.

خیابان حمرا

یکی از خیابان های اصلی بیروت، حمراست که کافه، رستوران ها، سالن های تئاتر در آن قرار دارند. خیابان حمرا با نام شانزه لیزه لبنان نیز شناخته می شود. چندین دانشگاه برجسته در این خیابان دیده می شوند که از جمله آنها باید به دانشگاه آمریکایی بیروت و دانشگاه لبنان آمریکا اشاره کرد. جشنواره خیابان های حمرا یکی ازمعروف ترین جشن های خیابانی لبنان است هر ساله در این خیابان با هدف نمایش نقاشی های هنری و آشنایی توریستها با فرهنگ لبنان برگزار می شود. در طول این کارناوال، نیز برنامه های مفرحی چون رژه، رقص عربی، کنسرت، نمایشگاه هنر خیابانی و آتش بازی اجرا می شود.

بیت الدین

کاخ بیت‌الدین شاهکار معماری قرن ۱۹ میلادی یکی از مکان هایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. بیت الدین به دستور امیر شبیر دوم در مدت ۳۰ سال ساخته شده است و در ۴۰ کیلومتری بیروت قرار دارد.

آبشار دره باتارا

این آبشار عجیب و زیبا در سال ۱۹۵۲ کشف شد. این آبشار Baatara Gorge در Tannourine یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی لبنان به حساب می آید. این آبشار در فاصله ۷۶ کیلومتری بیروت قرار دارد که با دو ساعت رانندگی می توانید به آن برسید. این آبشار با نام های Balou ‘Balaa، نیز شناخته می شود.

فارایا (Faraya)

روستای فارایا و تفرجگاه مزار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری لبنان است. پیست اسکی این تفرجگاه در ارتفاع ۲۴۶۵ متری از سطح دریا واقع شده و هتل لوکسی برای اقامت در کنار آن ساخته شده است. همچنین در نزدیکی روستای فارایا، روستای فقرا با آثار باستانی یک معبد فنیقی و یک برج رومی قرار دارد که شما را باخود به قلب تاریخ می برد.

اگرچه ما تنها به معرفی ۱۲ تا از جاذبه های کشور لبنان اکتفا کردیم، اما اماکن دیدنی بسیاری هستند که باید آنها را در سفرتان به این کشور کشف کنید. برای کاهش هزینه های سفر خود نیز می توانید بلیط چارتر تهران بیروت را با مناسب ترین قیمت از سایت تیک بان تهیه کنید.

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *