سفر به مصر

سفر به مصر، از نیل تا اقصر

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]این بار سری به آفریقا و کشور مصر می زنیم تا شما را با یکی از جذابترین تمدن های بشری آشنا کنیم. مصر کشوری با آب و هوای گرم و خشک مدیترانه ای در شمال قاره آفریقا می باشد که مساحتی بالغ بر یک میلیون کیلومتر مربع دارد.

مصر با ۸۵ میلیون نفر جمعیت یکی از پرتراکم‌ترین کشور‌های جهان محسوب می‌گردد چرا که در هر کیلومتر مربع از خاکش ۱۱۲۰ نفر زندگی می کنند. ۹۰ درصد مردم مصر مسلمان و مابقی اقلیت های مذهبی می باشند. زبان رسمی مصر عربی و نوع حکومت جمهوری با قوانین پارلمانی است. مصر از دیر باز یبه دلیل تمدن کهن و آثار باستانی معروفی چون اهرام ثلاثه، معابد اقصر و مجسمه ابو الهول کی از شگفت انگیزترین تمدن های بشری به شمار می آمده و از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا بوده است. در ادامه با تیک بان باشید تا به معرفی جاذبه های گردشگری مصر بپردازیم.

رودخانه‌ نیل

رود نیل یکی از پر آب ترین و طویل ترین رودهای دنیا می باشد که از شهرت زیادی برخوردار است. یکی از جاذبه های گردشگری مصر سفر دریایی بر روی رودخانه عظیم نیل است. با سوار شدن بر کشتی های کروز از طریق مسیر اقصر اسوان می توانید از مناظر زیبای اطراف نیل لذت ببرید و تاریخ باشکوه مصر را از نزدیک بهتماشا بنشینید.

همچنین قایق های کوچک چوبی به نام فلوکه نیز می تواند سفری هیجان انگیز را به شما هدیه کند. فلوکه قایقی باستانی با قدمت هزار ساله است که در دوران باستان مصر از آن استفاده می شده است و تجربه سفر با آن بر روی نیل خالی از لطف نیست.

مسجد احمدبن طولون

مسجد احمد بن طولون یکی از قدیمی ترین مساجد قاهره است که در بین سال‌های ۸۷۶ و ۸۷۹ بعد از میلاد توسط احمد بن طولون، فرماندار عباسی ساخته شده است.مناره مسجد بر اساس معماری مساجد سامرا به شکل حلزونی ساخته شده و دارای حیاط مرکزی با تالارهای سر پوشیده می باشد. معماری عربی – اسلامی را به خوبی می توان در بنای مسجد مشاهده کرد.

دهب

در ۸۵ کیلومتری شمال شرم الشیخ در خلیج عقبه، واقع در نزدیکی بخش جنوبی صحرای سینا، روستتای زیبای دهب قرار گرفته است. این روستای ساحلی از سال ۱۹۸۰ به اقامت گاه ارزان و مناسب برای گردشگران تبدیل شده است. گردشگران می توانند در این روستا تفریحاتی چون غواصی، شتر سواری، سافاری در صحرا و موج سواری انجام دهند. روستای دهب در ساحل دریای سرخ قرار دارد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8149″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

واحه سیوا

بیابان لیبی-مصر، منطقه‌ای دورافتاده واحه سیوا با جمعیتی حدود ۲۳۰۰۰ نفر است که ساکنان آن قوم بربری‌ها می باشند. واحه سیوا منطقه تجاری مهمی در مصر می باشد. وجود چشمه های فراوان با سایه درختان نخل منظره زیبایی را در واحه سیوا به وجود آورده و گردشگران زیادی را به این منطقه کشانده است. پروژه های زیادی برای ساخت هتل در این منطقه آغاز شده است.

موزه‌ مصر

با رفتن به موزه‌ی مصر می توانید بسیاری از عتیقه جات و آثار باستانی مصر را یکجا ببینید. این موزه در دو طبقه می باشد که مجموعه پاپیروس و سکه های قدیمی در طبقه اول موزه نگهداری می شود. مصنوعات ساخته شده از دوران سلسله پادشاهان مصری، اشیای نگهداری شده در آرامگاه توت عنخ آمون و مومیایی های مصری را می توانید در این موزه ببینید.

ابو سمبل

در جنوب مصر و در ساحل غربی دریاچه ناصر دو معبد سنگی زیبا و باشکوه به نام ابو سمبل وجود دارد که یکیاز جااذبه های گردشگری مصر است. این دو معبد با شکوه در زمان فرعون رامسس بزرگ در سده‌ی سیزدهم پیش از میلاد از سنگ ساخته شده اند. در سفر به مصر حتما از این بنای مهم دیدن کنید.

دره‌ پادشاهان

در نزدیکی اقصر، دره‌ای به نام دره پادشاهان وجود دارد که است که برای مدت ۵۰۰ سال مقبره‌ پادشاهان و اشراف ممتاز بوده است. درون دره ۶۳ مقبره در اندازه های مختلف دیده می شود. مقبره ها با نقوشی از اساطیر مصری تزیین شده اند و نشان از تمدن کهن مصر دارند. امروزه اکثر مقبره ها به غارت رفته و وسایل و اشیای درون آنها مفقود شده است. تنها مقبره سالم دره پادشاهان متعلق به توت عنخ آمون است.

دریای سرخ

در سواحل مصر دریای زیبایی با صخره های مرجانی زیبا و دیدنی به نام دریای سرخ قرار گرفته است که یکی از زیباترین مناظر را در کشور مصر دارد. در سواحل غربی دریای سرخ می توانید قسمت قدیمی تر شهر را ببینید. صخره های مرجانی و موجودات دریایی گوناگون می تواند یکی از جذابیت های گردشگری این منطقه باشد. سرو غذاهای دریایی با طعم ادویه های عربی نیز بسیار جذاب و دلپذیر است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8151″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کرنک

کرنک بزرگ ‌ترین مکان مذهبی در مصر است که حاصل دست رنج کارگران مصری می باشد و نشان‌دهنده‌ دستاورد بزرگی از هنر و تمدن است. امروزه قسمت اعظم این بنا تخریب شده است ولی هنوز زیبایی و عظمت خود را حفظ کرده است.

معبد کرنک شامل سه معبد اصلی، معابد محصور در خشکی، و چند معبد بیرونی واقع در ۲.۵ کیلومتری شمال اقصر است. تالار کرنک با ستون های عظیم در ۱۶ ردیف و به تعداد ۱۳۴ ستون بزرگ یکی از مشهورترین قسمت های این بنا می باشد.

گورستان جیزه

در جنوب غربی قاهره یکی از جذاب‌ترین و مشهور‌ترین بنا‌های مصر واقع شده است که هر ساله گردشگران ماجرا جو را به این مکان اسرار آمیز می کشاند. اهرام جیزه در مصر طی سه نسل توسط خوفو، خفرع و منکورع ساخته شده اند و از باشکوهترین بناهای ساخت بشر هستند.

اهرام خوفو دارای ۱۳۹ متر ارتفاع است که بلندترین هرم ساخته شده توسط بشر می باشد. در سفر به مصر حتما از این بنای تاریخی عظیم ددن کنید. از دیگر جاذبه های گردشگری مصر که بسیار مشهور می باشند معبد اقصر می باشد که با خرید بلیط هواپیما قاهره می توانید به راحتی از تمدن و تاریخ باشکوه مصر دیدن کرده و لذت ببرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *