وارنا، شهر ماسه های طلایی

سواحل طلایی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شهر وارنا است که بازدید از آن قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. تفریحات آبی و قدم زدن بر روی ماسه های نرم گلدن سندز در زیر نور غروب خورشید لحظات دل انگیزی برای شما رقم می زند که ...
راهنمای مطالعه

وارنا یکی از دیدنی ترین شهرهای کشور بلغارستان محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر ساحلی که در کنار دریای سیاه واقع شده جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد. آب و هوای بلغارستان در بیشتر فصول سال مطبوع و متعدل است. اما باتوجه به ساحلی بودن این منطقه بسیاری از توریستها فصل تابستان را برای سفر به شهر ماسه های طلایی انتخاب می کنند. به همین جهت گردشگران وارنا را پایتخت گردشگری بلغارستان می نامند. در واقع شما با سفر تابستانی به این شهر می توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید و تابستان فوق العاده ای را برای خود خلق کنید. ما نیز به بهانه نزدیک شدن فصل گرما، تصمیم گرفتیم به معرفی جاذبه های گردشگری وارنا بپردازیم.

درباره شهر وارنا

وارنا با برخورداری از مساحت ۱۵۴٫۲۳۶ کیلومتر مربع سومین شهر بزرگ بلغارستان به شمار می رود. این شهر در ۴۷۰ کیلومتری صوفیه پایتخت این کشور قرار دارد و دمای آن در تابستان ها به ۳۱ درجه سانتی گراد می رسد. واحد پول بلغارستان پول بلغارستان (لوو) نامیده می شود که قیمت آن با توجه به نوسانات نرخ ارز متفاوت است. اسکناس های رایج در بلغارستان شامل اسکناس ۲، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ است. سکه های بلغاری نیز استوتینکی نامیده می شود. همچنین با توجه به تعداد بالای صرافی ها در این کشور در تبدیل ریال به لوو مشکلی نخواهید داشت.

جاذبه های گردشگری وارنا

سواحل وارنا، سرزمین ماسه های طلایی

سواحل طلایی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شهر وارنا است که بازدید از آن قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. تفریحات آبی و قدم زدن بر روی ماسه های نرم گلدن سندز در زیر نور غروب خورشید لحظات دل انگیزی برای شما رقم می زند که هرگز نمی توانید آن را فراموش کنید. همچنین در سواحل طلایی معمولا شبها موسیقی زنده و برنامه های شاد برای گردشگران اجرا می شود. اما اگر دنبال یک ساحل خلوت و آرام هستید، به ساحل فیچوزا بروید.

جنگل سنگی وارنا کجاست؟

جنگل سنگی یکی دیگر از مکان های دیدنی پایتخت بلغارستان است. این جنگل جذاب که در شمال شرقی شهر وارنا قرار دارد، شب ها بسیار اسرارآمیز و مرموز به نظر می رسد. علت نام گذاری این پدیده وجود ستون های سنگی زیادی است که از دل خاک بیرون آمده اند. در واقع جنگل سنگی تنها بیابان بلغارستان محسوب می شود که با ستونهای سنگی احاطه شده است. با این حال تاکنون هیچ سند علمی به علت تشکیل این ستون های سنگی پی نبرده است. اما بنا بر باورهای مردم محلی، یک غول بزرگ با فرو کردن ستون های سنگی با چکش داخل زمین این جنگل را ساخته است.

غذاهای خوش طعم وارنا

امروزه شکم گردی به یکی از جاذبه های گردشگری کشورها برای توریستها تبدیل شده است. از آنجایی که بلغارستان فرهنگ غذایی غنی دارد، بسیاری از توریستها برای تجربه کردن طعم غذاهای بلغاری به این کشور سفر می کنند. در واقع فرهنگ غذایی بلغارستان ترکیبی از غذاهای بالکان، مدیترانه و آسیایی است که نزد گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. بانیستا (نوعی پیراشکی)، سوپ تاراتور، کبابچه و املت میش ماش از جمله محبوب ترین غذاهای بلغاری هستند که در سفر به وارنا باید آنها را امتحان کنید.

باغ دریایی وارنا

این باغ معروفترین پارک شهر وارنا محسوب می شود که در امتداد دریا واقع شده است. از آن جایی که این باغ روبروی دریا قرار گرفته دارای یکی از زیباترین چشم اندازهای این شهر زیباست. شما با نشستن روی نیمکت های پارک می توانید ساعتها به تماشای امواج آرام دریا بنشینید. وسعت این پارک به ۲۶ هزار متر مربع می رسد و گونه های گیاهی منحصر به فردی در آن نگهداری می شود. از روی پل آرزوها عبور کنید و یا به دیدن آکواریوم و موزه باغ بروید.

باغ دریایی وارنا

پارک آبی آکوا پلیس

پارک آبی آکواپلیس یکی از زیباترین پارک های آبی در اروپای شرقی محسوب می شود که می توانید در آن از انجام انواع تفریحات و ورزش های آبی لذت ببرید. البته پارکهای بسیاری در شهر وارنا دیده می شود که از معروف ترین آنها باید به پارک آکوامانیا، اکشن و جزیره نسبار با جاذبه های بی نظیرش اشاره کرد. بنابراین اگر در فصل تابستان به این شهر سفر کنید، می توانید به همراه خانواده لحظات شاد و هیجان انگیزی را در پارک های آبی تجربه کنید.

حمام‌های رومی وارنا

در بخش جنوبی شهر وارنا، حمام های رومی متعلق به شهر رومی اودئوس وجود دارند که بازدید از آنها شما را به دوران امپراتوری روم باستان می برد. طبق اسناد و مدارک این حمام ها در سال ۱۰۰ میلادی ساخته شده اند و از معدود حمام های به جا مانده در تاریخ اروپا هستند. در بخش هایی از حمام لوله های آب زیر زمینی را می ببینید که بخشی از شبکه بزرگ آب رسانی به حمام بوده اند. نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد، شباهت عجیب حمام های رومی با حمام های سنتی ایرانی است.

اگرچه بسیاری از حمام های رم در طول تاریخ از بین رفته اند، اما هنوز هم با بازدید از حمام های وارنا می توانید به رم باستان سفر کنید، بدون این که بلیط هواپیما رم را تهیه کرده باشید!

موزه تاریخ دارو

این موزه تنها موزه دارویی در حوزه بالکان است که می توانید در آن سیر تکامل دانش پزشکی را مشاهده کنید. شما با بازدید از این موزه دستاوردهای پزشکی دوران یونان و روم باستان را مشهده می کنید. در این موزه ۴۰۰۰ اثر مربوط به پزشکی قرار دارد که شما را غرق تفکر خواهد کرد. اگر قصد سفربه بلغارستان و بازدید از جاذبه های گردشگری وارنا را دارید، تیک بان با ارایه بلیط هواپیما وارنا با مناسب ترین قیمت می پردازد تا سفر ارزان و لذتبخشی را تجربه کنید.

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *