۸ جاذبه برتر گردشگری آفریقای جنوبی

مردم آفریقا در سراسر جهان به داشتن عقاید و آداب و رسوم عجیب مشهور هستند. در واقع در این سرزمین قبایل متفاوتی زندگی می کنند که هرکدام فرهنگ، زبان وآداب و رسوم مخصوص به خود را دارند. شما برای آشنایی با این مناسک...
راهنمای مطالعه

آفریقای جنوبی یکی از پهناورترین کشورهای جهان است که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. فرهنگ غنی، حیات وحش جذاب، مناظر خیره کننده و سواحل آفتابی، ازجمله این جاذبه ها هستند که سالانه گردشگران زیادی را به سوی این سرزمین روانه می کند. کیپ تاون، ژوهانسبورگ و سان سیتی سه تا از مهم ترین شهرهای آفریقا هستند که دیدنی ترین جاذبه های طبیعی آفریقا را در خود جای داده اند. آب وهوای این منطقه معمولا گرم و خشک است و گاهی دمای آن در تابستانها به ۴۸ درجه سانتی گراد می رسد. به همین دلیل بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در فصول سرد سال به آفریقای جنوبی سفر کنند. اما از آنجایی که در فصل زمستان (ماه ژوئن تا اوت) باران های شدیدی در این کشور می بارد، اوایل فصل بهار بهترین فصل برای سفر به این منطقه محسوب می شود. ما نیز به مناسبت فرارسیدن نوروز تصمیم گرفتیم تعدادی از جاذبه های طبیعی و تاریخی آفریقا را به عاشقان سفر معرفی کنیم. پس باماهمراه باشید.

سان سیتی پایتخت تفریحات آبی در آفریقا

سان سیتی یا شهر آفتاب که به عنوان پادشاه تفریحی آفریقا شناخته می شود، یکی از دیدنی ترین شهرهای آفریقاست. شما در این شهر می توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. زیرا پارک آبی این شهر یکی از مجهزترین پارک های آبی جهان محسوب می شود که در ساحل شنی سان سیتی واقع شده است. جت اسکی، قایق سواری و گشت با کروز از جمله جذاب ترین تفریحاتی هستند که باید در پارک آبی سان سی تی تجربه کنید.

سان سیتی پایتخت تفریحات آبی در آفریقا
سفر به قلب حیات وحش با گشت سافاری

همانطور که می دانید گونه های جانوری بسیاری در جنگل های آفریقا زندگی می کنند که از مشهورترین آنها باید به شیر، زرافه و گورخر اشاره کرد. اگرچه ما همیشه این حیوانات را در برنامه های حیات وحش دیده ایم، اما گشت سافاری به شما فرصت دیدن حیوانات بومی را از نزدیک ترین فاصله می دهد. زیرا گشت های سافاری در تمام ایام سال در مناطق حفاطت شده شهر سان سیتی برگزار می شود. البته تورهای سافاری منحصر به این شهر نیستند و در منطقه تیمباواتی و شکارگاه مادیکا نیز اجرا می شوند.

دهکده تمدن، رنگین کمان اقوام آفریقایی

مردم آفریقا در سراسر جهان به داشتن عقاید و آداب و رسوم عجیب مشهور هستند. در واقع در این سرزمین قبایل متفاوتی زندگی می کنند که هرکدام فرهنگ، زبان وآداب و رسوم مخصوص به خود را دارند. شما برای آشنایی با این مناسک، باید به دهکده تمدن سان سیتی سر بزنید. قطعا تماشای رقص، موسیقی و نمایش های محلی بومیان آفریقا شما را شگفت زده خواهد کرد.

آبشار ویکتوریا و آلفرد بلندترین آبشار جهان

آبشار ویکتوریا که عنوان بزرگترین جاذبه توریستی کیپ تاون را به خود اختصاص داده است، بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند. این آبشار که بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته با ۱۰۸متر ارتفاع و ۱۷۰۸ مترعرض، بلندترین و عریض ترین آبشار جهان شناخته می شود. همچنین در این منطقه رستوران ها، فروشگاه های ویژه، بارها و سالن های تئاتر باشکوه دیده می شود که باید از آنها دیدن کنید. برج ساعت بدنام، باتری چاوونز، موزه دریایی آفریقای جنوبی از دیدنی ترین اماکن آبشار ویکتوریا هستند که ارزش یک بار دیدن را دارند. البته هنگام خرید بلیط هواپیما و سفر به کیپ تاون به یاد داشته باشید که بومیان این آبشار را موسی آواتونیا (به معنی مه درخشان) و چونگوه (مکان رنگین کمان) می نامند. زیرا درهنگام پخش شدن آب آبشار به اطراف در آسمان رنگین کمان زیبایی ایجاد می شود که از دیدن آن سیر نخواهید شد.

ساحل بولدرز، لذت شنا با پنگوئن‌ها!

ساحل بولدرز یکی ازمتفاوت ترین سواحل جهان محسوب می شود. زیرا در آن انسانها و پنگوئن‌ها آزادانه در کنار یکدیگر شنا می کنند و وقت می گذرانند. بدون شک آفتاب گرفتن درحال تماشای پنگوئن‌ها جالب ترین تجربه عمر شما خواهد شد که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.جزیره روبن، ساحل کمپزبی، ساحل مویزنبرگ از دیگر سواحل کیپ تاون هستند که قدم زدن و سپری کردن وقت در آنها بسیار لذتبخش به نطر می رسد.

ساحل بولدرز آفریقا

دره کیپ ویلند، سرسبزترین دره جهان

دره های حاصل خیز کیپ وینلند با برخورداری از کوه های مرتفع، روستاهای بکر و زیبا، بناهای درخشان، باغهای بارور و دشت های سبز یکی از سرسبزترین مناطق جهان به شمار می روند. بازدید کنندگان می توانند در فصول گرم سال از تاکستان های این کشور دیدن کنند و از گشت و گذار در باغ های سرسبز این منطقه لذت ببرند. اما باتوجه به میزان بالای بارش در فصول سرد سال به شما توصیه می کنیم که درپاییز و زمستان از این دره بازدید نکنید.

جزیره روبن، زیباترین زندان جهان

این جزیره از آب و هوای مطبوع مدیترانه ای و چشم اندازهای بکر طبیعی برخوردار است. اما گردشگران به دلیل کاملا متفاوتی از این جزیره دیدن می کنند! جزیره روبن به زندان آفریقا شهرت دارد. زیرا نلسون ماندلا به علت فعالیت های ضد آپارتاید (نژادپرستی) درسال ۱۹۶۱ به این منطقه تبعید شد و حدود ۲۰ سال ازسخت ترین سال های زندگیش را در جزیره روبن گذراند. در حال حاضر این جزیره در لیست آثارگردشگری سیاه دنیا قرار دارد و در فهرست آثار ملی آفریقا به ثبت رسیده است.

اگرچه آفریقای جنوبی یکی از دیدنی ترین مناطق دنیا محسوب می شود اما برای بازدید از جاذبه های گردشگری آن باید مبالغ نسبتا بالایی پرداخت کنید. به همین دلیل اگر قصد سفر به این کشور را دارید بلیط هواپیما را با ارزان ترین قیمت تهیه کنید. وب سایت تیک بان همیشه در کنار شماست تا سفری آرام و اقتصادی را تجربه کنید.

دراکنزبرگ مرتفع ترین کوه آفریقای جنوبی

دراکنزبر (Drakensberg)، مرتفع ترین رشته کوه در آفریقای جنوبی است که ارتفاع آن به ۳.۴۸۲ متر (۱۱۴۲۰ فوت) می رسد. این منطقه یکی از ویژگی های جغرافیایی دراکنبرگ شمالی است که به عنوان یکی از چشمگیرترین چهره های صخره ای روی زمین در نظر گرفته می شود.
برای بازدید از جاذبه ای گردشگری آفریقا و تجربه سفری متفاوت قیمت بلیط هواپیما را در tikban جسجو کنید.

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *