مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز...
راهنمای مطالعه

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز، هزینه های اقامت و حمل و نقل نیز افزایش می یابد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند این تعطیلات را در خانه بمانند. عده ای دیگر نیز به دلیل شرایط خاص شغلی خود نمی توانند به سفر های چند روزه بروند. هیچ یک از این دلایل باعث نمی شود که قید سفر را بزنید.

چون مقاصد گردشگری فوق العاده ای در ایران هستند که با صرف کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید به آنها سفر کنید. ما نیز به مناسبت فرا رسیدن نوروز، در ادامه شما را با تعدادی از مقاصد سفر نوروزی یک روزه آشنا می کنیم. پس در وبلاگ تیک بان با ما همراه باشید.

کاشان، شهر گل و گلاب

شهر کاشان که شهر گل و گلاب نیز نامیده می شود، در صدر لیست جذاب ترین مقاصد گردشگری یک روزه قرار دارد. زیرا این شهر تاریخی، علاوه بر برخورداری از جاذبه های طبیعی، آثار باستانی بسیاری را نیز درقلب خود جای داده است. کاشان که در کتب تاریخی به عنوان زادگاه تمدن سیلک، یکی از کهن ترین تمدن های جهان شناخته شده و بیش از هفت هزار سال قدمت دارد. حمام و باغ فین، خانه طباطبایی ها و مسجد جامع از جمله زیباترین آثار باستانی این شهر هستند که توسط یونسکو ثبت شده اند.

همچنین گلاب و عرقیات سنتی کاشان در سراسر ایران زبانزد است و توریستها برای آن سر و دست می شکنند. صنایع دستی این شهر نیز نزد گردشگران محبوبیت بسیاری دارد و مردم دنیا آن را پایتخت فرش جهان می نامند. مراسم گلاب گیری و قالی شویی هم از آداب و رسوم منحصر به فرد کاشان هستند که در حضور توریستها برگزار می شوند.

شهر کاشان

چرا باید کاشان را برای سفر یک روزه انتخاب کنیم؟

از آنجایی که کاشان شهرنسبتا کوچکی است، زمان زیادی برای بازدید از جاذبه های آن نیاز نخواهید داشت. برای این سفر یک روزه نوروزی تنها کافیست بلیط اتوبوس تهران کاشان خود را از سایت ما رزرو کنید. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم پیش از طلوع آفتاب به سمت این شهر حرکت کنید. زیرا صرف مربای گل محمدی و نان محلی در صبحانه سراهای محلی کاشان شیرین ترین تجربه عمرتان را رقم خواهد زد.

قزوین، پایتخت باقلوای ایران

قزوین یکی از شهر های تاریخی ایران است که از نظر تعداد آثار تاریخی رتبه اول در کشور را دارد. این شهر که به مدت ۷۵ سال در زمان حکومت صفویان پایتخت ایران بوده در مسیرجاده ابریشم قرار داشته است. به همین جهت کاروانسراهای بسیاری در قزوین به چشم می خورد که کاروانسرای سعدالسلطنه معروف ترین آنهاست. در سال های اخیر در این کاروانسرا، غرفه های صنایع دستی و کافه رستوران های سنتی جذابی دایر شده تا توریستها از گشت و گذار در سعدالسلطنه بیشتر لذت ببرند. علاوه برآن، این مکان دیدنی در نزدیکی سایرآثار تاریخی مانند بازارسنتی، حمام قجر و عمارت چهل ستون قرار دارد. بنابراین چون اماکن تاریخی و دیدنی قزوین فاصله چندانی باهم ندارند، در نصف روز می توانید از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید. البته در سفرتان به قزوین، خریدن شیرینی های سنتی مانند باقلوا و نان چایی را فراموش نکنید. چون طعم باقلوای این شهر تا سال ها زیر زبان شما باقی خواهد ماند.

همدان، بهشت طبیعت گردان

این شهر که در دامنه رشته کوه الوند قرار دارد، بر اساس کتب تاریخی پایتخت تخستین سلسله ایرانی یعنی مادها بوده است. به همین دلیل آثار تاریخ بسیاری از دوران ایران باستان در همدان برجای مانده که شما را شگفت زده خواهد کرد. هگمتانه، دهکده توریستی و کتیبه های گنج نامه از جمله این آثار هستند که باید از آنها دیدن کنید. همچنین این شهر، جاذبه های طبیعی منحصربه فردی دارد که کوه نوردان و طبیعت گردان را به سمت این خطه می کشاند. غارعلیصدر، تالار مراد بیگ، دشت میشان، تالاب آبشینه، تخت نادر و دشت میشان بهترین مقاصد طبیعت گردی همدان به شمار می روند که جان تازه ای به شما می بخشند.

اگرچه غار های همدان از زیبایی منحصربه فردی برخوردارند، اما تالاب آبشینه حال و هوای متفاوتی دارد. زیرا پرندگان مهاجر همچون پلیکان، درنا، فلامینگو و حواصیل در این تالاب زندگی می کنند و اطراف تالاب با گیاهانی چون شب بو و گاو زبان پوشیده شده است. پس شما با رفتن به این مکان، فرصت ارزشمندی برای تماشای پرندگان و گوش سپردن به آواز آنها خواهید داشت.

طبیعت همدان

سفر به پایتخت سفال و آبگینه جهان

لاله جین پایتخت سفال جهان،در شمال استان همدان واقع شده است. نام این شهر برگرفته از نام پرنده شکاری به نام لاچین است که در طول زمان به لاله جین تغییر یافته است. بنابر منابع تاریخی مردم این منطقه از حدود ۱۰ هزار سال پیش، سفالگری می کردند و اکثرا به این کار اشتغال داشته اند. آنها این هنر را سینه به سینه منتقل کردند و صنعت سفال گری را در طول زمان توسعه دادند. در حال حاضر نیز با کیفیت ترین سفال های کشور در این منطقه تولید می شود. زیرا خاک لالجین به دلیل بافت خاصی که دارد، بهترین خاک برای سفال گری به حساب می آید. در این شهر،کارگاه ها و فروشگاه های بسیاری دیده می شوند که می توانید از آنها ظروف سفالی و آبگینه بخرید. ما نیز پیشنهاد می کنیم هرگز این فرصت را از دست ندهید. زیرا آبگوشت در ظروف سفالی مزه دیگری دارد و آبگینه های لالجین، رنگ و لعاب تازه ای به آشپزخانه شما خواهند داد.

چگونه به همدان برویم؟

اگرچه با تمام وسایل نقلیه (هواپیما، قطار، اتوبوس) می توان به این شهر سفر کرد، اما رزرو بلیط اتوبوس تهران همدان ارزان ترین گزینه برای سفر به این منطقه خواهد بود. در کشور پهناور ما شهر ها و روستاهای بسیاری وجود دارند که برای دیدن آنها به کمتر از ۲۴ ساعت نیاز دارید. برای کشف این مقاصد فقط کافیست دقیق تر به نقشه ایران بنگرید. ما نیز امیدواریم شما باسفر به مقاصد یک روزه، سال جدید را با انرژی مضاعف شروع کنید.

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *