سفر به کره شمالی

سفر به کره شمالی، لذت یا اسارت؟!

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما...
راهنمای مطالعه

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما اگر علاقه مند سفر به کره شمالی هستید، باید یک سری قوانین را رعایت کنید. ممکن است برای بسیاری از شما سوال باشد که چگونه به این کشور سفر کنید، اما پیش از این باید کمی درباره این کشور بدانید.

مختصری درباره کره شمالی

تنها راهی که می توانید به کره شمالی سفر کنید، حضور در تورهای گردشگری است. از عجایب کره شمالی این است که مسافران نمی توانند به صورت مستقل و انفرادی به آن سفر کنند. حتی نمی توانند بدون راهنما از هتل خارج شوند. بنابراین صرفا خرید بلیط هواپیما فایده ندارد بلکه باید با خرید تور کره شمالی به این کشور سفر کنید.

به محض ورود به کره شمالی باید پاسپورت خود را به لیدرتان تحویل دهید. همچنین باید تلفن‌های همراه خود را به مقامات مسئول بدهید و تنها از مناطقی که مجوز دارند، می توانید بازدید کنید. در این کشور تصویربرداری ممنوع است. شما نمی توانید آزادانه در این کشور گردش کنید و محدودیت های زیادی دارید. به طور مثال استفاده از حمل و نقل عمومی در کره شمالی برای گردشگران ممنوع است. در صورت عدم رعایت این مورد، مسافر به همراه راهنمایش مجازات می شود.

امکان دریافت ویزای انفرادی برای گردشگران وجود ندارد. برای سفر به این کشور باید تورهای مورد تایید کره شمالی را خریداری کنید. یکی از جالب ترین موارد این است که از لحظه‌ ورود به کره شمالی دو نفر همراه شما خواهند بود که بدون حضور آن‌ها نمی‌توانید از هتل خارج شوید.

استخدام همراه برای گردشگران خارجی!

چنانچه قصد سفر به کره شمالی را دارید، حتما باید ۲ مباشر همراه خود داشته باشید. آنها به شما می‌گویند که کجا بروید و چه کارهایی انجام دهید.

 

فستیوال در کره شمالی

زندگی در کره شمالی چگونه است؟

مردم کره شمالی زندگی ساده ای دارند اما شاد و پرانرژی هستند. از آنجایی که در این کشور دسترسی به اطلاعات و اینترنتی بسیار محدود است. بنابراین مردم اطلاعی چندانی از سایر کشورهای دنیا ندارند. در تلویزیون ملی این کشور فقط اخبار داخلی، آب‌ و هوای کشور و اتفاقات روزمره نمایش داده می شود. تحصیل در مدارس رایگان است و دولت به همه اقشار جامعه حقوق یکسان، نیازهای اولیه خوراک و پوشاک رایگان می دهد. وسایل نقلیه عمومی رایگان و مجازات کلاهبرداری بسیار سنگین است. کره‌ای‌ها رهبر خود را به طرز عجیبی ستایش می کنند و این تصور را دارند که بدون او خورشید برای همیشه غروب خواهد کرد!

تاریخچه کره شمالی

کره شمالی با ۲۶ میلیون نفر جمعیت در حدود ۱۲۰۵۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد که در شرق قاره‌ی آسیا واقع شده است و شهر پیونگ یانگ پایتخت این کشور است. حدود ۷۰ درصد مردم کره شمالی بی دین هستند اما مابقی به آیین‌های بودایی و کنفوسیوس اعتقاد دارند. در سال ۱۹۴۵ میلادی شبه جزیره کره به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد که قسمت شمالی به تصرف شوروی و قسمت جنوبی آن به تصرف آمریکا در آمد. سرانجام در سال ۱۹۸۴ به صورت رسمی کره به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شد.

امروزه حکومت کره شمالی کمونیستی به رهبری کیم جونگ اون، اداره می شود.

رهبر کره شمالی

بایدها و نبایدهای سفر به کره شمالی

کره شمالی کشوری چهار فصل با بهارهای معتدل، تابستان های گرم و مرطوب و پاییز و زمستان‌های سرد و طولانی می باشد. اما بهترین ماه‌های سفر به کره شمالی از آوریل تا اکتبر است. توصیه می شود قبل از سفر به این کشور، همه‌ قوانین آن را بدانید. چون یک خطای کوچک ممکن است برایتان مشکل ساز شود.

  1.  احترام به رهبر کره شمالی واجب است و در غیر این صورت مجازات می شوید.
  2. گردشگران نیز باید در مقابل تصویر یا مجسمه‌ رهبران کره شمالی ادای احترام کنند.
  3. درباره مسائل سیاسی در این کشور صحبت نکنید.
  4. برای گشت و گذار و یا خروج از هتل باید با لیدرهایتان همراه باشید.
  5. به مکان هایی که ورود به آنها ممنوع است، وارد نشوید.
  6. سعی کنید بدون مجوز عکاسی نکنید، چون اجازه‌ی خروج به آن شخص داده نمی‌شود.

از نظر گردشگران این کشور، سفر به کره شمالی به شرط اینکه قوانین را رعایت کنند، بسیار لذت بخش و متفاوت است.

دریافت ویزا کره شمالی

این کشور تلاش‌ می کند تا صنعت گردشگری در کره شمالی رونق بگیرد اما متاسفانه قوانین سختگیرانه‌ی این کشور مانع از ورود گردشگران به آن می شود. هر چند که راه‌های سفر به این کشور باز است اما دریافت ویزا به این سادگی ها نیست. افرادی که قصد دارند از مکانهای دیدنی این کشور بازدید کنند، باید ویزای توریستی دریافت کنند. برای دریافت این ویزا می‌توانید به دفاتر آژانس‌های مسافرتی معتبر مراجعه کنید و نیازی به مراجعه حضوری و مصاحبه در سفارت ندارید.

 

مردم عادی در کره شمالی

مدارکی که برای دریافت ویزای کره شمالی لازم است، عبارتند از:

  • اصل پاسپورت متقاضی که دارای ۶ ماه اعتبار باشد
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • اصل کارت ملی و شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن
  • دو قطعه عکس ۴*۶ رنگی و زمینه سفید
  • اصل فرم درخواست ویزای مورد نظر
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • گواهی مبنی بر رزرو بلیط رفت و برگشت به این کشور
  • رزرو یکی از هتل های کره شمالی
  • گواهی تمکن مالی متقاضی که پرینت سه گردش آخر حساب بانکی می باشد
  • ویزا توریستی کره شمالی از تاریخ صدور ۱ ماه اعتبار دارد و پس از ورود به کره ۴۵ روز اجازه اقامت در این کشور را دارید.

واکسن‌های ضروری قبل از سفر به کره شمالی

  • هپاتیت A
  • هپاتیت B
  • آنسفالیت ژاپنی
  • حصبه
  • سرخک و اوریون

جاذبه‌های گردشگری کره شمالی

بهتر است قبل از سفر به این کشور با جاذبه های گردشگری آشنا شوید. بری از معروف ترین مکان های دیدنی این کشور عبارتند از:

  • برج جوچه (juche tower)
  • پدریاچه بهشت در کوه Paektu
  • کاخ خورشید کامسوسان
  • بنای یادبود ۳ منشور
  • مقبره شاه کانمین
  • طاق پیروزی کره شمالی
  • پارک آبی مانسو
  • بنای یادبود بزرگ در مانسو هیل
  • میدان کیم ایل سونگ
  • بنای یادبود تاسیس حزب
  • موزه جنگ Fatherland
  • بنای اتحاد دو کره

طاق پیروزی کره شمالی

با پاسپورت این کشورها بدون ویزا به کره شمالی سفر کنید

ایران، بلاروس، بلغارستان، اندونزی، کوبا، چین، آلبانی، قرقیزستان، لائوس، مونته نگرو، مغولستانلتونی، میانمار، روسیه، صربستان، تاجیکستان، سوریه، سوئیس، اوکراین، ویتنام، زیمبابوه.

خطوط هوایی که از طریق پکن به کره شمالی پرواز می‌کنند شامل کره ایر، چین ایر و کوریو ایر می‌شود. هیچ شهروند آمریکایی گزینه‌ای جهت مسافرت با قطار از چین ندارد.

چگونه به کره شمالی سفر کنیم؟

برای سفر هب این کشور باید تور کره شمالی را خریداری کنید سپس برای دریافت ویزا اقدام نمایید. رزرو تور با راهنما از طریق شرکت های تاییدشده توسط شرکت بین‌المللی سفر دولتی کره‌شمالی، تنها راه سفر به کره شمالی است. در ژانویه ۲۰۱۰ کره شمالی قوانین خود را برای گردشگران تغییر داد. در این قانون به مسافران آمریکایی اجازه داد تا به‌ صورت رسمی همراه با تور راهنما در هر زمان از سال به کره شمالی سفر کنند.

قبلا شهروندان آمریکایی فقط اجازه داشتند در طول بازی‌های مشهور از این کشور دیدن کنند. این کشور در حدود ۲ هزار گردشگر دارد که یک سوم آنها آمریکایی هستند. چنانچه قصد سفر هب کره شمالی را دارید، می توانید برای خرید تور گروهی با تیم پشتیبانی سایت تیک بان تماس بگیرید.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *