آبشار نوژیان خرم آباد

آبشار نوژیان خرم آباد، بهشتی گمشده!

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از جاذبه های گردشگری، گشت و گذار در طبیعت یا طبیعت گردی است. طبیعتی که زیبایی و خرمی را به ما هدیه می دهد و موجب صفای دل و جان می گردد. در ایران بزرگ کم نیستند مکان های طبیعی دیدنی که می توانند به بهترین مقاصد گردشگری داخلی تبدیل شوند. یکی از این مکانها که شاید کمی ناشناخته مانده است، آبشار نوژیان در استان لرستان است.

لرستان از استان های جنوب غربی ایران است که با کوه های زاگرس محصور شده است. لرستان با تاریخ غنی و جاذبه های متنوع یکی از مقاصد زیبای گردشگری است که با خرید بلیط هواپیما داخلی می توانید به راحتی به آن سفر کنید. طبیعت بکر و دیدنی، جاذبه های تاریخی و فرهنگ غنی مردمان این سرزمین می تواند برای بسیاری از ایرانگردان جذاب و قابل توجه باشد.

آبشار نوژیان، زیبا و باشکوه

لرستان به عنوان سومین استان پرآب ایران، دارای رودخانه ها و چشمه های فراوانی است که این لقب را برازنده استان کرده است. وجود همین رودخانه ها در مناطق کوهستانی لرستان باعث پدید آمدن آبشارهای باشکوه و جذابی شده که یکی از دیدنی ترین پدیده های طبیعی را به وجود آورده است.

آب و هوای مطبوع به همراه فضای سبز و آبشاری که با شکوه تمام از فراز بلندای کوه به پایین سرازیر می شود، یکی از پرطرفدارترین جاذبه ها برای طبیعت گردی لرستان می باشد. معمولا در کنار آبشارها کوه های صخره ای و یا رودخانه های خروشان دیده می شوند.

طبیعت گردانی که به این مناطق سفر می کنند، عاشق کوهنوردی هستند. آنها با بالا رفتن از کوههای صخره ای منطقه به تماشای طبیعت بکر لرستان می روند و آبشارهای بلند کوهستانی را به تماشا می نشینند. اما با وجود آبشارهای زیاد لرستان، این بار به سراغ آبشار نوژیان می رویم که از زیباترین آبشارهای این استان زیباست.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9734″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آبشار نوژیان خرم آباد کجاست؟

در سفر به لرستان ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ را در این سرزمین زیبا مشاهده خواهید کرد. اما آبشار نوژیان از زیباترین و شگفت انگیز ترین آبشارهای لرستان است. این آبشار بعد از آبشار بیشه معروف ترین آبشار این منطقه است و برای تماشای آن باید از جاده کمربندی خرم آباد عبور کنید و به سمت جنوب شرقی بروید. ۳۸ کیلومتر بعد به روستای نوژیان می رسید.

در بین دو کوه «تاف» و «هشتاد پهلو»، آبشار بلند باشکوهی چشم ها را خیره می کند. آبشاری با ۹۵ متر ارتفاع که بی مهابا در جریان است و طبیعتی چشم نواز را پدید آورده است.

بهترین زمان سفر به لرستان

فصل بهار و یا ابتدای تابستان، بهترین زمان سفر به خطه لرستان و بازدید از آبشارهای طبیعی خروشان است. در این فصول آبشار با زیبایی هرچه تمامتر خودنمایی می کند. شاید با دیدن این آبشار پر آب و هیجان انگیز برایتان سوال باشد که آبشار از کجا سرچشمه می گیرد؟ در واقع آب آبشار نوژیان از چشمه های طبیعی تامین می شود که در فصل بهار با شدت بیشتری در جریان هستند و پر آب تر از همیشه به آبشار می پیوندند. نوژیان مانند موجود زنده هوشمندی در فصول مختلف تغییر شکل می دهد. زیباترین جلوه اش را در بهار می بینید اما آرام آرام در تابستان از شدت خروشش کم می شود و در پاییز و زمستان تغییر شکل می دهد. شاید به همین خاطر به آن لقب “آب زنده ” داده اند. در واقع معنی نوژیان، آب زنده است![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9737″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

طبیعت اطراف آبشار نوژیان

وجود آبشار اکوسیستم بی نظیری در این منطقه به وجود آورده است. در سمت راست آبشار رودخانه کوچکی که از آب چشمه های اطراف به وجود آمده است، در جریان است. تمامی آب رودخانه و چشمه های اطراف به رودخانه بزرگ سزار می ریزند. آب های این منطقه بهترین امکان را برای پرورش ماهی قزل آلا فراهم می کنند. از همین رو در این منطقه حوضچه های مختلف پرورش ماهی دیده می شوند. با خرید ماهی تازه می توانید در دل طبیعت پاک و زیبا ماهی کبابی خوش طعمی نوش جان کنید.

بر فراز کوه تاف لرستان و در اطراف آبشار گیاهان دارویی کم یابی روییده اند که چون گنجی مخفی در دل کوهستان هستند. برخی از گردشگران و مردم محلی برای چیدن گیاهان دارویی به اطراف آبشار می آیند اما عده ای هم از این گنج مخفی بی خبر هستند و بی تفاوت از کنارشان عبور می کنند.

علاوه بر این وجود جنگلی زیبا دراطراف آبشار زیبایی منطقه را دو چندان کرده است. گشت و گذار در جنگل و نشستن زیر سایه درختانش بعد از بازدید از آبشار می تواند بسیار خاطره انگیز و لذتبخش باشد.

در اطراف آبشار نوژیان هیچ رستوران یا فروشگاهی وجود ندارد و شما به منطقه بکر طبیعی سفر می می کنید. بنابراین با خود مواد خوراکی و امکانات لازم را به همراه داشته باشید.

بسیاری از طبیعت گردان شب را در این منطقه با زدن کمپ به صبح می رسانند و از صفای طبیعت لذت می برند. مراقب حیوانات وحشی باشید و سعی کنید دسته جمعی کمپ بزنید. از طبیعت گفت انگیز کوهستان و هوای پاکش لذت ببرید و عکس های خارق العاده ثبت کنید.

برای سفر به لرستان، بلیط هواپیما خرم آباد را از تیک بان رزرو کنید و سفری بی نظیر را در تاریخچه خاطرات ماندگار کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *