حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه، جاده ای رویایی به تاریخ روسیه

ممکن است شما نیز روسیه را کشوری سردسیر بدانید که سفر به آن چندان جذاب نباشد. اما لازم است بدانید که مناطقی در روسیه هستند که می توانند سفری بی نظیر و خاطره انگیز برایتان رقم بزنند. گلدن رینگ (Golden Ring of Russia) یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور روسیه است که...
راهنمای مطالعه

ممکن است شما نیز روسیه را کشوری سردسیر بدانید که سفر به آن چندان جذاب نباشد. اما لازم است بدانید که مناطقی در روسیه هستند که می توانند سفری بی نظیر و خاطره انگیز برایتان رقم بزنند. گلدن رینگ (Golden Ring of Russia) یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور روسیه است که سفری شگفت انگیز را به ثبت می رسانید. این منطقه از محبوب ترین مسیرهای گردشگری در دنیاست که در آن جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم با تیک بان همراه باشید تا کمی بیشتر با حلقه طلایی روسیه آشنا شویم.

گلدن رینگ یک مسیر توریستی است!

در برخی از کشورها مناطق توریستی مهمی وجود دارند که دارای جاذبه های متنوع تاریخی، فرهنگی و یا جغرافیایی هستند و خط سیر خاصی را دنبال می کنند. به این مناطق در اصطلاح گردشگری، مسیرهای توریستی گفته می شود.
در این مسیر، گردشگران می توانند مهمترین بخش جغرافیا، تاریخ و فرهنگ آن سرزمین را مشاهده کنند. در این مسیرها ممکن است چند جاذبه گردشگری را به طور همزمان ببینید که یک طیف تاریخی را دنبال می کنند. گردشگرانی که قصد دارند با تاریخ یک منطقه به خوبی آشنا شوند، می توانند مسیرها توریستی را برای تجربه یک سفر به یادماندنی انتخاب کنند.
گلدن رینگ یا حلقه طلایی روسیه یکی از همین مناطق است که شامل چند شهر نزدیک به مسکو می باشد. روسیه می باشد. شما می توانید برنامه سفرتان را از هر کدام از شهرهای معرفی شده، روع کنید و از تماشای حلقه طلایی روسیه لذت ببرید.

Golden Ring of Russia

چرا گلدن رینگ مسکو ساخته شد؟

ایده شکل گیری گلدن رینگ مسکو در سال ۱۹۶۷ میلادی توسط یوری پیچکوف (Yuri Bychkov) مطرح شد. او از فعالان فرهنگی و روزنامه نگاران روس بود که ایده انجمن حمایت از آثار تاریخی و فرهنگی را مطرح نمود. او در مقالات مختلف مکان های فرهنگی مسکو و شهرهای اطراف را به مردم معرفی می کرد.

گلدن رینگ روسیه کجاست؟

گلدن رینگ یا حلقه طلایی (Golden Ring) منطقه ای زیبا در شمال شرقی شهر مسکو است که از چند محوطه تاریخی به جا مانده از قرن ۱۲ تا ۱۸ میلادی تشکیل شده است. گلدن رینگ نوعی مسیر گردشگری است که از چند شهر نزدیک به هم عبور می کند. بر همین اساس برنامه سفر گردشگران از مسکو شروع می‌شود، تا گردشگران بتوانند با مهمترین جاذبه های تاریخی روسیه آشنا شوند. در این مسیر گردشگری کلیساهای قدیمی، ، شمایل و مجسمه های زیبا، خانه های چوبی، گنبدهای پیازی شکل روسی و درختان گیلاس فراوانی وجود دارند که یکی از زیباترین مناظر دنیا را پدید می آورند.

جاذبه های گردشگری در گلدن رینگ روسیه

منطقه گلدن رینگ از چند جاذبه گردشگری و تاریخی مهم کشور روسیه تشکیل شده که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

شهر یاروسلاو روسیه

در حاشیه رود کاتورسل و رود ولگا، شهر یاروسلاو Yaroslavl در شمال شرقی مسکو قرار دارد که یکی از ده پایتخت قدیمی تزارهای روس بوده است. به همین دلیل آثار تاریخی فراوانی در این شهر ساخته شده که مسجد حضرت الیاس و کلیسای یاروسلاو از معروف ترین آنها می باشد. این کلیسا در قرن ۱۱ میلادی توسط یاروسلاو خردمند به سبک سایر بناهای روسی با گنبدهای پیازی شکل از سنگ و چوب ساخته شد.
فاصله مسکو تا یاروسلاو: ۲۵۰ کیلومتر

شهر یاروسلاو روسیه

شهر ولادمیر روسیه

شهر ولادمیر Vladimir یکی از مناطق قرون وسطی روسیه می باشد که در نزدیکی شهر سوزدال واقع شده تا به عنوان پایتخت امپراتوری روسیه قدیم، خودنمایی کند. کلیسای عروج باکره، دروازه های طلایی ولادمیر و کلیسای دمیتریوس از بناهای زیبای این منطقه هستند که در فهرست یونسکو نیز ثبت شده اند.
این شهر توسط شاهزاده ولادمیر در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد تا نوع معاری روسی را با شکوه تمام به نمایش بگذارد.
ولادمیر از شهر مسکو تا منطقه ولادمیر حدود ۳ ساعت یا ۱۸۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که می‌توانید با خرید بلیط هواپیما مسکو از تهران به مسکو و سپس با قطارهای سریع‌السیر به راحتی از مسکو به ولادمیر سفر کنید.
فاصله ولادمیر تا مسکو: ۱۸۰ کیلومتر

منطقه تاریخی کاستروما در کشور روسیه

کاستروما Kostroma یکی از مناطق زیبای واقع در گلدن رینگ است که در سال ۱۱۵۲ میلادی توسط شاهزاده یوری دولگوروکی بنا شد. منطقه کاستروما ۵ سال از شهر مسکو قدیمی تر است. این شهر بندری مرکز فعالیت های صنعتی و تجاری است که با طبیعت زیبایش هر ساله در فصول مختلف، برنامه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
کلیسای تثلیث مسکو یکی از کلیساهای مهم ارتدوکس روسیه است که از معروف ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه است.
فاصله کاستروما تا مسکو: ۳۳۶ کیلومتر

منطقه تاریخی کاستروما در کشور روسیه

شهر سوزدال روسیه

شهر سوزدال Suzdal در سال ۱۰۲۴ میلادی بنا شده که از مهمترین مراکز ترویج مسیحیت در امپراتوری تزارهای روس محسوب می شده است. این شهر قدیمی در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر مسکو واقع شده است. در این منطقه ۱۴ برج ناقوس و بیش از ۳۰ کلیسا وجود دارد و مناظر زیبایش باعث می شود تا مسافران حداقل یک شب را در سوزدال اقامت کنند.
فاصله سوزدال تا مسکو: ۱۹۱ کیلومتر

منطقه پرزلاو-زالسکی در کشور روسیه

در حاشیه منطقه سوزدال و در حاشیه دریاچه پلسچایف (Lake Pleshcheyev) شهر زیبای در پرزلاو – زالسکی Pereslavl-Zalessky قرار دارد که در سال ۱۱۵۲ میلادی توسط یوری دولگوروکی ساخته شد. در این منطقه حدود ۱۲ صومعه از قرن ۱۸ میلادی باقی مانده است که شما را به دوران کهن روسیه می برد.
منطقه پرزلا – زالسکی به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری مذهبی در گلدن رینگ روسیه محسوب می‌شود.
فاصله پرزلاو –زالسکی تا مسکو: ۱۳۴ کیلومتر

منطقه پرزلاو-زالسکی در کشور روسیه

شهر روستوف کبیر در روسیه

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه، روستوف بزرگ یا روستوف ولیکیی (Rostov Velikiy) است که در سال ۸۶۲ میلادی ساخته شد. این شهر در ۲۰۲ کیلومتری مسکو قرار دارد. یکی از جذاب ترین بناهای منطقه روستوف کلیسای سفید رنگ آن است که از ۱۵ مناره یا گنبد پیازی شکل تشکیل شده است.
کلیسا از سنگ های سفید ساخته شده و یکی از دیدنی ترین آثار تاریخی منطقه به شمار می رود. در این منطقه می‌توانید از موزه هنری اسمولنسک (Smolensk) و کلیسای اسپاسو یاکوولسکی (Spaso-Yakovlevsky) دیدن کنید.
فاصله روستوف تا مسکو: ۱۹۴ کیلومتر

منطقه سرگییف پوساد در روسیه

سرگییف پوساد Sergiyev Posad به طور کامل در شهر مسکو قرار دارد این شهر از قرن ۱۴ میلادی مرکز روحانیت کلیسای ارتدوکس روسیه است که در حال حاضر کشیش های ارتدوکس در آن مشغول عبادت و آموزش هستند. کلیسای جامع تثلیث سرگیف لاورا از معروف ترین جاذبه های گردشگری سرگییف پوساد در منطقه گلدن رینگ روسیه می باشد.
فاصله سرگییف پوساد تا مسکو: ۶۹ کیلومتر

منطقه سرگییف پوساد در روسیه

منطقه ایوانوفو در کشور روسیه

منطقه ایوانوفو Ivanovo که به شهر عروس ها نیز معروف است، در سال ۱۶۰۸ میلادی بنا شده است که می توان گفت جدیدترین بخش از گلدن رینگ روسیه محسوب می‌شود.مردم معتقدند که در این شهر تعداد مردها کمتر از خانم ها بوده و حدود ۱۰۰۰ مرد و ۱۳۰۰ زن زندگی می‌کردند که به همین دلیل به آن شهر عروس ها گفته می شده است. بنا بر روایتی دیگر مردم قدیمی شهر مراسم ازدواج خود را در کلیساهای ایوانوفو برگزار می کردند که همین امر باعث می شده تا به عنوان منطقه مشهور برای مراسم ازدواج ازدواج انتخاب شود.
فاصله ایوانوفو تا مسکو: ۲۴۹ کیلومتر

منطقه ایوانوفو در کشور روسیه

دسترسی به منطقه گلدن رینگ روسیه

برای بازدید از گلدن رینگ روسیه بهتر است در ابتدا بلیط هواپیما مسکو را از سایت تیک بان خریداری کنیدظف سپس بعد از رسیدن به پایتخت روسیه، در جهت عقربه های ساعت از شمال شرق مسکو حرکت را آغاز کنید. به‌جز منطقه سرگییف پوساد برای رسیدن به بقیه مناطق از قطار یا اتوبوس استفاده کنید.
با خرید بلیط قطار می توانید به مناطق ولادیمیر، سوزدال، کوستروما، یاروسلاو (Yaroslavl)، روستوف بزرگ (Rostov Veliky) بروید و بعد از تماشای جاذبه های گردشگری این مناطق به مسکو بازگردید.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

سفر به کره شمالی

سفر به کره شمالی، لذت یا اسارت؟!

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما…

محرم در اصفهان

آداب و رسوم محرم در اصفهان

اهالی نصف جهان هم از دوران صفویه تاکنون هر ساله در دهه اول محرم، شهر را سیاه پوش و بساط عزاداری مفصلی را بر پا می کنند. از همین رو آداب و رسوم محرم در اصفهان، جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. در مجله تیک بان قصد داریم شما را با زیباترین مناسک حسینی در شهر گنبدهای فیروزه ای آشنا کنیم…

مراسم قالیشویان

مراسم قالیشویان مشهد اردهال

مراسم قالیشویان یکی از مشهورترین آیین های مذهبی در کشور می باشد که در سال ۲۰۱۲ توسط یونسکو به ثبت رسید. این مراسم تنها مناسب مذهبی تعیین شده بر اساس تقویم شمسی در ایران است که قدمت برگزاری آن به ۵۷ سال پس از هجرت پیامبر بازمی گردد….

جزایر جیمز باند

جزایر جیمز باند کجاست؟

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *