ویزای آنلاین

درباره ویزای آنلاین چه می دانید؟

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]ویزای آنلاین یکی از روش های دریافت ویزا برای سفر به کشورهای مختلف است که امتیازات ویژه ای دارد. در این روش علاوه بر صرف وقت و هزینه کمتر، ضریب خطای کمتری نیز وجود دارد. برای اطلاع از ویزای آنلاین، چگونگی دریافت آن و نکتات ضروری در ادامه با تیک بان همراه شوید.

همانطور که در همه عرصه ها شاهد رشد تکنولوژی و استفاده از روش های هوشمندانه و آنلاین هستیم، دریافت ویزای آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست. این روش یکی از جدیدترین روش‌ های صدور ویزا می باشد که متقاضیان را از ایستادن در صفوف طولانی معاف می کند.

یکی از امتیازات استفاده از دریافت ویزای آنلاین، عدم مراجعه حضوری به سفارتخانه ها و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه می باشد. به راحتی می توانید در خانه بنشینید و به صورت آنلاین درخواست ویزا بدهید. هزینه ویزا نیز به صورت اینترنتی پرداخت می شود و نیازی به حضور شما نیست.

کدام کشورها ویزای آنلاین صادر می کنند؟

کشورهایی مانند گرجستان، ترکیه، استرالیا و نیوزلند از جمله کشورهایی هستند که به صورت اینترنتی اقدام به صدور وزا می کنند و در حال حاضر برای تمامی متقاضیان ویزای آنلاین صادر می کنند.

در حقیقت این کشورها با اجرایی کردن و استفاده از این روش روند صدور ویزا را تسهیل کرده و استفاده از هوش مصنوعی را رواج داده و دولت الکترونیک را عملی کرده اند.

نکات ضروری درباره ویزای آنلاین

ممکن است در هنگام اقدام برای دریافت ویزا با سوالاتی روبرو شوید. در ادامه مهمترین نکات را در همین باره بیان می کنیم تا در روند دریافت آنلان ویزا با مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا: مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا در سایت ویزای آنلاین کشور مقصد و یا در سفارتخانه همان کشور آورده شده است. معمولا این مدارک شامل: پاسپورت، ترجمه مدارک شناسایی و بلیط هواپیما و دیگر مدارک می باشد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”9048″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]چگونگی صدور ویزای آنلاین: ویزای آنلاین یا ویزای الکترونیک یا e-visa در تمامی کشورهای دیگر شناخته شده است. ویزا در واقع مجور ورود خارجی ها به درون مرزهای کشور مورد نظر است. با ارائه مدارک و درخواست ویزا بعد از مدت زمان اعلام شده ویزا برای متقاضی به صورت آنلاین صادر می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

ویزای آنلاین همان ویزایی است که در سفارتخانه‌ ها، کنسولگری‌ ها و یا فرودگاه ‌ها، مرزهای زمینی و یا مرزهای دریایی صادر می ‌شود. اما فقط روش درخواست و صدور متفاوت می باشد. در واقع همه مراحل صدور ویزابه صورت اینترنتی انجام می شود. در این روش متثاضی با مراجعه به سایت سفارت کشور مقصد با ثبت نام و ایجاد حساب کاربری تقاضای خود را ثبت می کند و مدارک را ارائه می دهد. هزینه ویزا نیز به صورت الکترونیکی پرداخت می شود و بعد از بررسی مدارک طی مدت زمان اعلام شده ویزا صادر می گردد.

مزایای ویزای آنلاین

مزایای دریافت ویزای آنلاین مانند بسیاری دیگر از روش های آنلاین می تواند نصیب کسانی شود که خود را با تکنولوژی وفق داده اند. صرفه جوی در زمان و هزینه یکی از مزیت های استفاده از این روش است. علاوه بر این دارنده سرویس های e-tourism می تواند با ارائه کد ثبت شده ویزا در فرودگاه، ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت کند.

ویزای الکترونیکی یکی از سرویس‌ های بسیار مشهور در زمینه ای که دارنده  آن می‌ تواند با ارائه  یک کد یا شماره ثبت شده ویزا در درگاه های ورودی مانند فرودگاه‌ ها به همراه گذرنامه ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت کنند و از اتلاف زمان جلوگیری نماید. این روش بسیار آسان و بی دغدغه می باشد و تعامل با کارکنان قسمت سرویس دهنده را کاهش می دهد. چرا که تمامی فرایند ورود گردشگران به صورت اینترنتی انجام می شود.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9022″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

هدف از ایجاد ویزای آنلاین چیست؟

مهمترین هدف از ایجاد روش دریافت آنلاین ویزا، آسان کردن کارها و جلوگیری از ازدحام صفوف متقاضیان می باشد. عدم حضور افراد در کنسولگری ها موجب تسریع روند صدور ویزا می گردد. همچنین نیازی به گرفتن کپی از مدارک و استفاده از بوروکراسی اداری نیست. بهتر است هم زمان با رزرو بلیط هواپیما برای دریافت ویزای آنلاین نیز اقدام نمایید تا در زمان مناسب به پرواز برسید. البته باید در نظر داشته باشید تمامی کشورها ویزای خود را به صورت آنلاین صادر نمی کنند. عدم وجود زیرساخت های لازم در حوزه الکترونیک و ضرورت حضور فیزیکی متقاضی به دلیل مشاهده ظاهر و فیزیک چهره او برای دریافت ویزای این کشورها باید به صورت حضوری به سفارتخانه مراجعه کنید.

سامانه ویزای اللکترونیک ایران

در سال های اخیر سامانه آنلاین ویزا در برخی از کشورهای دنیا راه اندازی شده است. در کشور ایران نیز این سیستم برای صرفه جویی در زمان و هزینه و پیشگیری از ازدحام متقاضیان ویزا در سفارت خانه های مختلف فعال شده است. در این سیستم تمامی روند دریافت ویزا به صورت اینترنتی انجام می شود و صرفا برای مصاحبه به سفارت خانه مراجعه می کنند. این سیستم برای اتباع خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، نیز فعال است. انواع درخواست ویزای آنلاین ایران عبارتند از: درخواست فردی، آژانس‌ های مسافرتی، شرکت‌های خصوصی، سازمان ‌ها و نهادهای دولتی.

همچنین تمامی مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به سایت تیک بان برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و دریافت ویزا اقدام کنند و از مزایای استفاده از روش اینترنتی بهره مند شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *