سافاری پارک دبی

سافاری دبی با جای دادن چهار اکوسیستم طبیعی جهان در خود توانسته توجه بسیاری از طبیعت گردان و علاقمندان به حیات وحش را به خود جلب کند. زیرا بازدید کنندگان با رفتن به این مکان می توانند...
راهنمای مطالعه

سافاری پارک دبی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای دوستداران حیات وحش در سراسر جهان است. زیرا در این پارک که به دهکده حیات وحش نیز شهرت دارد، بیش از سه هزار گونه جانوری به صورت آزادانه و در محیطی شبیه به زیستگاه طبیعی خود زندگی می کنند.

در واقع پارک سافاری دبی با جای دادن چهار اکوسیستم طبیعی جهان در خود توانسته توجه بسیاری از طبیعت گردان و علاقمندان به حیات وحش را به خود جلب کند. زیرا بازدید کنندگان با رفتن به این مکان می توانند زندگی همه گونه های جانوری جهان (به جز قطب شمال) را از نزدیک تماشا کنند. پس اگر شما نیز با خرید بلیط سافاری پارک دبی قصد بازدید از شگفتیهای طبیعت را دارید، این راهنمای جامع را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بخشهای مختلف سافاری پارک دبی

این پارک با برخورداری از ۱۱۹ هکتار مساحت بخشهای مختلفی را در خود جای داده است که در هر یک از این بخشها حیوانات مختص به یک زیستگاه خاص نگه داری می شوند. در مجموع ۴ قسمت اصلی در پارک سافاری دبی به چشم می خورند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

  • دهکده آفریقایی: قاره آفریقا قلب حیات وحش جهان است. زیرا بیشترین گونه های جانوری در این قاره مستقر شده اند و اکثر حیوانات کمیاب و در حال انقراض را می توان در این قاره شگفت انگیز یافت. اما با وجود سافاری پارک دبی دیگر لزوما نیازی به سفر به جنگل های پهناور آفریقا نیست. زیرا در این مکان مشهورترین گونه های حیوانی آفریقایی از جمله فیل های عظیم الجثه، پرندگان آوازه خوان، کفتارهای راه راه و شیرهای سفید در بهترین شرایط نگه داری می شوند.

 

دهکده آفریقایی

 

  • دهکده آسیایی: در این دهکده که خود نوعی باغ وحش سافاری دبی می باشد، انواع گونه های گیاهی و جانوری آسیایی به چشم می خورد. به همین دلیل در این مکان علاوه بر تماشای نادرترین حیوانات قاره آسیا، درختان و گیاهان منحصر به فرد این قاره را نیز مشاهده خواهید کرد. خرس پاندا، اژدهای کومودو، اورانگوتان، شامپانزه ها و گیبون ها از جمله گونه های جانوری آسیا هستند که در پارک سافاری دبی زندگی می کنند. همچنین معماری این بخش برگرفته از معماری چینی است و در آن چندین فروشگاه دیده می شوند که به ارائه انواع نمادهای باستانی چینی و وسایل فنگشویی می پردازند.

 

  • دهکده عربی: شاید با خودتان تصور کنید که در بیابانهای دبی هیچ گونه جانوری قادر به زندگی نیست. اما باید بدانید که حیوانات بومی و محلی بسیاری در صحراهای این شهر مدرن سکنا گزیده اند. غزال عربی و گرگ سیاه (کوچکترین گونه گرگ جهان) از مشهورترین گونه های حیوانی کشور امارات هستند که در سافاری پارک دبی آنها را از نزدیک تماشا خواهید کرد.

 

  • مزرعه کودکان: در این قسمت کودکان لذت دوستی با حیوانات را تجربه خواهند کرد. از آنجایی که در این مزرعه خبری از حیوانات درنده و وحشی نیست، هیچ خطری کودک دلبند شما را تهدید نخواهد کرد. بلکه او ساعتها از بازی با حیوانات مزرعه مانند گوسفندها، پونی ها و اردک ها لذت خواهد برد و جذاب ترین سرگرمی عمرش را تجربه خواهد کرد.

 

مزرعه کودکان سافاری پاک

 

  • دهکده کاوشگر: دهکده کاوشگر جذاب ترین قسمت پارک سافاری دبی محسوب می شود. چون شما در این مکان با حیوانات وحشی مانند شیر آفریقایی، تمساح دریاچه نیل و بابون های آفریقایی از نزدیک ملاقات خواهید کرد. با این حال دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. چون شما در اتوبوسهای ایمن و دارای حصار سافاری پارک دبی می نشینید و حیوانات با پای خودشان به دیدنتان می آیند.

 

  • میدان پرندگان شکاری: پرندگان شکاری یکی از اصیل ترین گونه های جانوری کشور امارات محسوب می شوند که محبوبیت خاصی نزد بومیان این منطقه دارند. با توجه به اینکه این پرندگان باهوش به شدت آموزش پذیرند، مربیان حیوانات آنها را برای اجرای نمایش تربیت می کنند. در میدان پرندگان شکاری سافاری پارک دبی نیز هر روزه به جهت آشنایی توریست ها با این گونه منحصر به فرد نمایش پرندگان شکاری انجام می شود.

 

  • دهکده وادی: دهکده وادی به منظور استراحت بازدید کنندگان ساخته شده است. شما نیز می توانید به این دهکده سری بزنید و در کافه و رستورانهای آن دمی بیاسایید. البته استراحت تنها کاری نیست که در این مکان قادر به انجامش هستید. زیرا دره ماجراجویی که در این دهکده قرار دارد، بازی های هیجان انگیزی نظیر بانجی جامپینگ و زیپ لاین را تجربه خواهید کرد.

نمایش های زنده سافاری پارک دبی

در این مکان هر روزه نمایش های جذابی به منظور سرگرم کردن بازدید کنندگان اجرا می گردد که اجرای هر کدام از آنها ساعت مشخصی دارند. برنامه نمایشهای زنده پارک سافاری دبی به شرح زیر است:

نام برنامه

ساعت

محل اجرا
نمایش پرندگان ساعت ۱۲ دهکده کاوشگر
موجودات شگفت انگیزجهان ساعت ۱۳ دهکده آسیایی
تغذیه زرافه ساعت ۱۴ دهکده کاوشگر
تغذیه پرندگان ساعت ۱۵ مزرعه کودکان
تغذیه بزها ساعت ۱۶ مزرعه کودکان
اجراهای مناسبتی متغیر دهکده وادی

 

انواع بلیط سافاری پارک دبی

برای بازدید از پارک حیات وحش دبی پکیج های متنوعی در نظر گرفته شده است که هر یک بلیط مخصوص خود را دارند. به همین جهت در هنگام خرید بلیط تور سافاری دبی با قیمتها و گزینه های متفاوتی روبرو خواهید شد که این کار انتخاب را برایتان سخت خواهد کرد. به همین جهت در این مقاله انواع پکیج های تور سافاری دبی را معرفی خواهیم کرد تا با توجه به بودجه و علایق خود بلیط یکی از آنها را انتخاب و خریداری نمایید.

بلیط روزانه

شما با خرید بلیط تور روزانه سافاری پارک از امکانات زیر بهره مند خواهید شد:

۱- پیاده روی در دهکده آفریقایی، آسیایی و کاوشگر
۲- استفاده از تور رایگان سافاری صحرای دبی (لندکروز سواری) به مدت ده دقیقه
۳- تماشای نمایش های زنده
۴- بازدید از مزرعه کودکان

 

تور روزانه پلاس

تور روزانه پلاس پارک سافاری دبی شامل این خدمات می شود:

۱- امکان گشت وگذار با قطار مخصوص در دهکده آفریقایی، آسیایی، کاوشگر
۲- سافاری رایگان صحرای عربی
۳- بازدید از مزرعه کودکان
۴- صندلی های رزرو شده برای دیدن نمایش های زنده

 

بلیط سفر سافاری

شما با خرید کارت تور سفر سافاری حق استفاده از آیتم های زیر را خواهید داشت:

۱- حمل و نقل نامحدود با قطارهای حیات وحش
۲- سافاری رایگان صحرای عربی به مدت ۱۰ دقیقه
۳- سفر سافاری (۳۵ دقیقه گشت با اتوبوس با راهنما)
۴- حضور در برنامه های زنده

 

بلیط سفر سافاری پلاس

در این تور که به طور کامل با وسایل نقلیه انجام می شود، امکان استفاده از این امکانات را خواهید داشت.

۱- گشت وگذار نا محدود با قطار
۲- سفر سافاری (۳۵ دقیقه گشت با اتوبوس)
۳- سافاری صحرای عربی با موتور و لندکروز به مدت ده دقیقه
۴- صندلی های رزرو شده در برنامه های زنده
۵- بازدید از مزرعه کودکان

سافاری پاک دبی
پکیج های اختصاصی سافاری پارک دبی

آیا تورهای پارک سافاری دبی انتظارات شما را بر آورده نمی کنند؟ در صورتی که جواب شما مثبت است، باید سراغ خرید بلیط پکیج های اختصاصی این پارک بروید. این پکیج ها شامل پادشاه سافاری، پشت صحنه پلاس و جنگل پلاس می شود که به اختصار آنها را معرفی خواهیم کرد.

  • پادشاه سافاری: این تور عنوان لوکس ترین تور سافاری پارک دبی را به خود اختصاص داده است. زیرا با خرید بلیط این پکیج خودروی اختصاصی به همراه راننده شخصی در اختیار شما قرار می گیرد و در همه برنامه های فرهنگی و هنری حضور خواهید یافت.

 

  • پشت صحنه پلاس: شما با خرید بلیط این پکیج مجوز ورود به محوطه نگهداری حیوانات را دریافت خواهید کرد. علاوه بر آن در این تور مربی های حیوانات شما را با نحوه نگهداری از حیوانات آشنا می کنند و اطلاعات مفیدی را دریافت خواهید کرد.

 

  • جنگل پلاس: این پکیج بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه ای حیات وحش است. چون در تور جنگل پلاس امکان عکاسی از همه گونه های جانوری و ثبت لحظات ناب را خواهید داشت.

قیمت تور پارک سافاری دبی

تورهای پارک سافاری دبی با توجه به امکانات و خدمات ارائه شده نرخهای متفاوتی دارند. علاوه بر آن کودک یا بزرگسال بودن بازدیدکنندگان نیز در قیمت بلیط تورها تاثیر گذار است. همچنین اگر واچر سافاری پارک دبی (بلیط تخفیف دار) را تهیه کنید، هزینه کمتری را بابت خرید بلیط سافاری پارک دبی خواهید پرداخت. برای سفر به دبی سایت تیک بان با عرضه بلیط هواپیما دبی و رزرو هتل دبی با مناسب ترین قیمت در کنار شماست تا سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

امکانات رفاهی سافاری پارک دبی

در این پارک انواع خدمات رفاهی در اختیار مسافران قرار می گیرد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • رستورانها: در محوطه این مجموعه چندین رستوران به چشم می خورند که غذاهای با کیفیتی را به بازدیدکنندگان عرضه می کند.جالب است بدانید که در این محل انواع غذاهای ملل یافت می شود. در میان همه¬ی این رستورانها، رستوران ایتالیایی پونه کوهی و رستوران مدیترانه ای خانه محلی از لحاظ کیفیت نزد توریستها زبانزد هستند. اگر بودجه کمی در اختیار دارید، سفارش غذا از غرفه غذاهای خیابانی را نیز تجربه کنید.

 

  • غرفه عکاسی: عکس ها بهترین یادگاری هستند که از سفر شما به جا می مانند. عکاسان سافاری پارک دبی هم در تمام قسمتهای این مجموعه مستقر شده اند تا لحظات ناب و خانوادگی شما را ثبت کنند. البته توجه داشته باشید که برای تحویل عکسها در پایان گردش تان باید به غرفه سوغاتی در ساختمان اصلی مراجعه کنید.
  • اشیای گمشده: توصیه می کنیم که هنگام گشت و گذار در این پارک به دقت از اشیای خود مراقبت کنید. اما در صورتی که وسایل خود را گم کردید، جایی برای نگرانی نیست. چون کارکنان مجموعه از وسایل ارزشمند مسافران تا زمان پیدا شدن صاحب آنها، نگهداری می کنند.

 

  • امکانات رفاهی ویژه معلولان: در این مجموعه انواع امکانات رفاهی نظیر ویلچر، سطح شیبدار و سرویس بهداشتی مخصوص در اختیار معلولین قرار می گیرد تا این قشر محروم هم از تماشای زیبایی های حیات وحش بهره مند شود.

 

  • پیشخوان اطلاعات: در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا گم شدن در محوطه سافاری پارک دبی می توانید به غرفه پیشخوان اطلاعات مراجعه نمایید. در ضمن متصدیان غرفه نقشه راهنمای پارک را در اختیار شما می گذارند تا در حین بازدید از این مجموعه سر در گم نشوید.

 

  • نمازخانه: با توجه به مسلمان بودن بخش بزرگی از جمعیت کلانشهر دبی، چندین نمازخانه در محوطه این پارک به چشم می خورند که این نمازخانه ها در ساختمان اصلی، دهکده آسیایی و آفریقایی قرار دارند.

 

  • پارکینگ: دو پارکینگ مجزا در پارک سافاری دبی احداث شده که یکی از آنها رایگان و استفاده از دیگری مستلزم پرداخت هزینه اضافه است. پارکینگ رایگان این که مجموعه به اندازه ۳۵۰۰ خودرو ظرفیت دارد، مسقف نیست ولی پارکینگ وی آی پی مسقف و مجهز به سیستم های امنیتی پیشرفته می باشد.

 

  • وسایل حمل و نقل: وسایل نقلیه متنوعی در جهت دسترسی بازدیدکنندگان به بخشهای مختلف سافاری پارک وجود دارد که شامل قطار، اتوبوس حیات وحش و سوپر تاکسی می شوند.

 

  • غرفه های سوغاتی: غرفه های سوغاتی سافاری پارک دبی به عرضه نواع اسباب بازی و عروسک های حیات وحش می پردازند تا لبخند را بر لب کودکان دلبند شما بیاورند.

 

  • اینترنت رایگان: بازدید کنندگان در همه قسمتهای پارک سافاری دبی به اینترنت رایگان دسترسی دارند. آنها با اسکن کیو آر کد می توانند به صورت آنلاین به نقشه مجموعه دست یابند.

امکانات رفاهی سافاری پارک دبی
قوانین ومقررات سافاری پارک دبی

هنگام حضور در پارک سافاری دبی باید به این قوانین و مقررات پایبند باشید:

۱- ورود حیوانات خانگی به این مکان ممنوع است.
۲- از مصرف نوشیدنی های الکلی در این مکان جدا خودداری فرمایید.
۳- هنگام عکاسی در این مکان فلش دوربین خود را خاموش کنید.
۴- استعمال دخانیات تنها در اتاق سیگار مجاز است.
۵- در صورت ریختن زباله و آزار حیوانات این مجموعه باید جریمه بپردازید.
۶- مهمانان باید از ورود به مناطق ممنوعه خودداری کنند تا خطری آنها را تهدید نکند.
۷- افراد زیر سن قانونی باید همراه یک بزرگسال از این پارک دیدن کنند.
۸- ورود با دوچرخه ،اسکوتر واسکیت به این مکان ممنوع است.
۹- بلیط برای کودکان زیر ۱۲ سال به صورت نیم بها عرضه می شود.
۱۰- بلیط برای خردسالان زیر ۳ سال رایگان می باشد.
۱۱- از به همراه بردن هر گونه مواد خوراکی و آشامیدنی در داخل محوطه پارک پرهیز نمایید.

دسترسی به سافاری پارک دبی

این مکان در منطقه الورقا پنج و در تقاطع خیابان شیخ زاهد قرار دارد. شما برای رسیدن به پارک سافاری دبی سه راه پیش رو دارید:

  • اتوبوس: برای رسیدن به این پارک باید به ایستگاه اتوبوس رشیدیه بروید و سوار خط اف ده شوید. باید بدانید که اولین اتوبوس این خط در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح حرکت می کند و فعالیت آن تا ساعت ۷ شب ادامه دارد. اگر در روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه) قصد بازدید از پارک سافاری دبی را دارید، باید از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب منتظر اتوبوس باشید.
  • مترو: ایستگاه مترو راشدیه در فاصله ۱۵ کیلومتری از این پارک قرار گرفته است. بنابراین در صورت استفاده از مترو باید یک ربع پیاده روی کنید یا از تاکسی استفاده نمایید.
  • تاکسی: راحت ترین روش برای رسیدن به سافاری پارک دبی تاکسی سوار شدن است. اگرچه این وسیله نقلیه شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد می رساند، اما باید هزینه بالایی به راننده بپردازید.

سافاری دبی
اطلاعات پارک سافاری دبی

  • نام جاذبه: سافاری پارک دبی
  • ترانسفر: ندارد
  • ساعات بازدید: ۹ صبح الی ۵ بعداظهر
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: ۳ تا ۴ ساعت
  • تاریخ افتتاح: ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷
  • مساحت: ۱۱۹ هکتار
  • شماره تلفن: +۹۷۱ ۸۰۰ ۹۰۰
  • آدرس وبسایت : https://dubaisafari.ae

جاذبه های گردشگری نزدیک به سافاری پارک دبی

این جاذبه های گردشگری در نزدیک پارک سافاری دبی قرار دارند.

نام مکان نوع جاذبه مسافت فاصله زمانی
سیتی سنتر مدرف مرکز خرید ۱۰ کیلومتر ۱۲ دقیقه
پارک مشرف جاذبه های طبیعی ۱۰کیلومتر ۹ دقیقه
دبی مال مرکز خرید ۲۳ کیلومتر ۳۰ دقیقه

سوالات متداول

بهترین زمان برای بازدید از سافاری پارک دبی چه بازه زمانی است؟

با توجه به گرم و شرجی بودن آب وهوای این کلانشهر، ترجیحا در فصل زمستان (به دلیل معتدل بودن آب و هوا) از این مکان دیدن نمایید.

برای بازدید از پارک سافاری دبی چه لباسی مناسب است؟

حتما در هنگام بازدید از این جاذبه گردشگری از لباس آستین بلند، خنک و راحت، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

چه حیواناتی در پارک حیات وحش دبی حضور دارند؟

این باغ وحش بیش از سه هزار گونه جانوری از دشت های آفریقا، جنگل های استوایی آسیا و بیابان های امارات را در خود جای داده است.

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

سفر به کره شمالی

سفر به کره شمالی، لذت یا اسارت؟!

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما…

محرم در اصفهان

آداب و رسوم محرم در اصفهان

اهالی نصف جهان هم از دوران صفویه تاکنون هر ساله در دهه اول محرم، شهر را سیاه پوش و بساط عزاداری مفصلی را بر پا می کنند. از همین رو آداب و رسوم محرم در اصفهان، جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. در مجله تیک بان قصد داریم شما را با زیباترین مناسک حسینی در شهر گنبدهای فیروزه ای آشنا کنیم…

مراسم قالیشویان

مراسم قالیشویان مشهد اردهال

مراسم قالیشویان یکی از مشهورترین آیین های مذهبی در کشور می باشد که در سال ۲۰۱۲ توسط یونسکو به ثبت رسید. این مراسم تنها مناسب مذهبی تعیین شده بر اساس تقویم شمسی در ایران است که قدمت برگزاری آن به ۵۷ سال پس از هجرت پیامبر بازمی گردد….

جزایر جیمز باند

جزایر جیمز باند کجاست؟

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *