روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی...
راهنمای مطالعه

شهر زیبای دبی در حال حاضر یکی از لوکس ترین مقاصد گردشگری در جهان به حساب می آید که در کشور امارات قرار دارد. امروزه کشور امارات به دلیل رشد و توسعه اقتصادی چشمگیر و برخورداری از منابع نفت و گاز در رده ثروتمندترین کشورهای حوزه خلیج فارس تقسیم بندی می شود که علاوه بر گردشگران، هر ساله تاجران و بازرگانان بسیاری را برای معاملات تجاری و سرمایه گذاری به سوی خود می کشد اما قدمت این کشور پر رونق و پیشرفته به کمتر از یک قرن می رسد. در واقع امارات متحده عربی به گونه ای که ما امروز آن را می شناسیم، در سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شد.

از آن سال به بعد مردم این کشور هر ساله در روز دوم دسامبر سالروز استقلال کشورشان را جشن می گیرند و توریستها در این جشن با شکوه حضور می یابند. در مجله تیک بان شما را با فستیوال روز ملی امارات آشنا خواهیم کرد تا در سفر به دبی این فرصت استثنایی را از دست ندهید.

تاریخچه روز ملی استقلال امارات متحده عربی

اگرچه آثار باستانی کشف شده در امارات متحده ی عربی بیانگر سکونت انسانها در دوران نو سنگی در این منطقه می باشد، ولی کمتر از یک قرن از شکل گیری کشور کنونی امارات می گذرد. تا سال ۱۸۱۹ میلادی اهالی این منطقه به صورت قبیله ای در کنار یکدیگر زندگی می کردند که از معروف ترین این قبایل می توان به آل مکتوم، بنی یاس، بحارینه و سوران اشاره کرد.

روز ملی استقلال امارات متحده عربی

از استعمار انگلیس تا استقلال و آبادانی

در سال ۱۸۲۰ میلادی بریتانیای اشغالگر که به وجود منابع نفت و گاز در این منطقه پی برده بود، در ازای به دست گرفتن مدیریت و ایجاد صلح بین قبایل کنترل اراضی آن را به دست گرفت .ولی در سال ۱۹۶۸ به دلیل ایجاد ضررهای مالی و نقش بر آب شدن نقشه استعمار، انگلیسی ها از خاک این سرزمین خارج شدند.

بنابراین حاکمان مناطق ابوظبی، دبی، عجمان، العین، شارجه و ام القوین که به دروغین بودن وعده آبادانی استعمارگران پی برده بودند، تصمیم به اتحاد گرفتند. آنها در تاریخ دوم دسامبر ۱۹۷۱ (۱۱ آذر ۱۳۵۰) رسما استقلال خود را از بریتانیا اعلام کردند و به کشور مستقل امارات متحده عربی تبدیل شدند. اندکی بعد حاکم راس الخیمه نیز به این اتحاد پیوست و از آن پس آبادانی، آزاد و رفاه نصیب اهالی این کشور شد. به همین دلیل دولت امارات متحده عربی سالروز استقلال امارات متحده عربی را تعطیل رسمی اعلام کرده تا اهالی آن در این فستیوال با شکوه حضور یابند.

مکان برگزاری فستیوال روز ملی امارات

این جشنواره که بسیاری از توریستها آن را با نام فستیوال روز ملی دبی می شناسند، در نمایشگاه ملی ابوظبی برگزار می شود. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه خاور میانه به حساب می آید که با فرودگاه بین المللی شیخ زاید ۱۵ دقیقه فاصله دارد. این مکان دارای ۱۵۳۶۷۸ متر مربع مساحت می باشد که از ۱۲ سالن نمایشگاهی به هم چسبیده، یک آکواریوم، دو سالن کنفرانس و ۲۱ اتاق جلسه، چندین کافه و رستوران بین المللی و مراکز تجاری تشکیل شده است. البته برای تجربه حال و هوای فستیوال روز ملی امارات حتما نیازی به رفتن به نمایشگاه ملی دبی ندارید.

مکان برگزاری فستیوال روز ملی امارات

کشوری به رنگ یک پرچم

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی، شاهد نور افشانی فواره ها به همراه پخش سرود ملی امارات متحده عربی خواهید بود.

برنامه های ویژه فستیوال روز ملی امارات

این جشنواره مهیج از بخشهای جذابی تشکیل شده که بازدید از آنها شما را به وجد خواهد آورد. مراسم های فستیوال روز ملی امارات متحده عربی عبارتند از:

 

  • آتش بازی: آتش بازی در فرهنگ اعراب جایگاه خاصی دارد. این نمایش در جشنها و مناسبتهای مهم اجرا می شود. اگرچه بساط آتش بازی در سراسر شهر دبی بر پاست، ولی برای دیدن یک نمایش تمام عیار باید به ساحل جیمرا سر بزنید.
    در این ساحل علاوه بر آتش بازی، با انواع نوشیدنی حلال و غیر حلال و غذاهای منقلی و سنتی عربی از شما پذیرایی می شود و مهمانی ساحلی با اجرای موسیقی عربی تا صبح ادامه دارد.
    ساعت: از ۲۰ الی نیمه های شب

 

آتش بازی

 

  • برگزاری کنسرت با حضور مشهورترین خوانندگان بین المللی: شما در فستیوال روز ملی استقلال امارات فرصت شرکت در کنسرت خوانندگانی را دارید که دیدن آنها برای شما شبیه یک رویاست. این کنسرت ها در نمایشگاه ملی دبی با حضور محبوب ترین هنرمندان ،رقصان و دیجی ها برگزار می شود.
  • بادیه نشینی در کمپ سورانا: اعراب در گذشته های نه چندان دور در بیابانها در خیمه زندگی می کردند و سبک زندگی آنها با شتر سواری و شکار پیوند خورده بود. اگرچه امروزه اهالی امارات در برجهای سر به فلک کشیده اقامت دارند، ولی همچنان سعی در حفظ و بازنمایی فرهنگ خود دارند.
    شما در فستیوال روز ملی امارات به شرط رفتن به کمپ سورانا صحرای دبی، فرصت زیستن به سبک اعراب را خواهید داشت. در این کمپ گردشگران می توانند از انجام فعالیت هایی نظیر شتر سواری، تیراندازی با کمان، پرواز نمایش شاهین ها، خالکوبی با حنا و رقص عربی لذت ببرید.
    ساعت :از ۲۰ الی ۱۲ شب
  • رژه ملی: رژه ملی باشکوه ترین مراسمی است که در روز استقلال امارات متحده عربی آن را در بلوار رشید، خیابان آل سیف و پارک های دبی تماشا خواهید کرد. در این مراسم مردم بومی، پلیس و سایر نیروهای خدمات شهری به رنگ پرچم امارات لباس می پوشند و سرود ملی کشورشان را می خوانند. نیروهای پیاده نظام پلیس امارات نیز سوار بر اسب با لباس محلی اقتدار وطن خود را به نمایش می گذارند. شیخ های ثروتمند هم در چنین روزی ماشینهای لوکس خود را گل آرایی می کنند و در خیابانها ویراژ می دهند.

 

رژه ملی

 

  • آشتی با سنت های دیرینه در دهکده جهانی دبی: در دهکده جهان دبی بازارچه محلی بزرگی به مناسبت فستیوال روز ملی امارات متحده عربی بر پا می شود که در غرفه های آن سوغات این کشور به فروش می رسد. همچنین شما در این روز در این مکان شاهد اجرای نمایش های فولکلور، رقص های محلی، نور افشانی و آتش بازی خواهید بود.
    ساعت: از ۲۰ الی پاسی از شب
  • نور افشانی قاب دبی: قاب دبی بزرگترین قاب عکس جهان به حساب می آید که در مناسبتهای خاص چراغهای آن را روشن می کنند. این جاذبه گردشگری در روز ملی دبی نورافشانی می شود.
  • نمایش هوایی: در روز دوم دسامبر، هنگامی که به آسمان دبی نگاهی بیاندازید متوجه رد رنگی هواپیماها خواهید شد. زیرا در فستیوال روز ملی امارات هواپیماهای نیروهای هوایی این کشور در آسمان این شهر رژه هوایی دیدنی برگزار می کنند که محل برگزاری آن بین منطقه راس الخیمه وابوظبی است.
    ساعت :۹ صبح الی ۱۶ بعداظهر
  • شکم گردی در باغ معجزه دبی: باغ گل دبی که میراکل گاردن نامیده می شود، بزرگترین باغ گل جهان به حساب می آید که کمیاب ترین گونه های گیاهی در آن یافت می شوند. در این مکان در روز ملی فستیوال امارات متحده عربی، جشنواره غذا برپا می شود. در این جشنواره توریستها می توانند از نوش جان نمودن غذاهای محلی عربی به صورت رایگان لذت ببرند و دلی از عزا در بیاورند.
    آدرس: خیابان شیخ زاید از ۱۰ صبح تا ۲ بعداظهر
  • پاساژ گردی در مراکز خرید دبی: در روز ملی استقلال امارات شما با سر زدن به مراکز خرید دبی شگفت زده خواهید شد. زیرا در این روز خاص، اکثر فروشگاه ها و برندهای معتبر محصولات خود را با تخفیف ۵۰ درصدی عرضه می کنند. حالا تصور کنید که با مراجعه به مراکز خرید ارزان دبی (لینک داده شود) در این مناسبت چه سودی نصیب شما خواهد شد.
    ساعت: از ۹ صبح الی ۱۲ شب

بازدید از فستیوال روز ملی امارات

برای حضور در این جشن دیدنی، شما باید در تاریخ ۲ دسامبر در دبی حضور داشته باشید. بنابراین ب توجه به استقبال گسترده مسافران از شرکت در این فستیوال، شما باید بلیط هواپیما دبی را از یک ماه پیش رزرو کنید تا در ایام نزدیک به برگزاری جشن با تکمیل ظرفیت پروازها مواجه نشوید. به همین دلیل سایت تیک بان به عنوان برترین عرضه کننده بلیت در سراسر کشور امکان رزرو بلیت پرواز خارجی را برای شما فراهم کرده تا در روز ملی دبی زیباترین خاطرات را بسازید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *