بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از 23 آگوست تا 3 سپتامبر (از 2 تا 23 شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که...
راهنمای مطالعه

رقص تانگو یکی از رمانتیک ترین و مشهورترین رقص های جهان است که امروزه در کشور ما در مجالس عروسی توسط عروس و داماد و زوجهای جوان اجرا می شود. اگرچه ما ایرانی ها تنها یک سبک از این رقص را می شناسیم، ولی تانگو سبکهای متنوع و متفاوتی دارد. از جمله معروف ترین این سبک ها می توان به تانگو آرژانتینی، چینی و فنلاندی اشاره کرد. از آنجایی که تانگو آرژانتینی مشهورترین سبک تانگو در جهان به شمار می رود، هر ساله بزرگترین فستیوال رقص جهان به نام فستیوال رقص تانگو بوینس آیرس در آرژانتین برگزار می شود.

تاریخچه رقص تانگو

باید بدانید که تاریخچه این رقص به قرن بیستم در کشور آرژانتین بازمی گردد. در واقع کارگران مهاجری که از سایر کشورهای اروپایی برای کار به این کشور مهاجرت کرده بودند، در اوقات فراغت خود انواع سبک های رقص غربی را با هم درآمیخته و رقص جدیدی به نام تانگو ابداع کردند. البته پاپ رقص تانگو را تا مدتها برای مومنان و پیروان کلیسا ممنوع کرد و تنها در محله های روسپی نشین مجالس تانگو بر پا می شد. تا اینکه در سال ۱۹۰۳ کازیمرور آیسون رقاص معروف رمی به این کشور سفر کرد و با اجرای بی نظیرش به همراه منشی سفارت در مقابل پاپ نظر او را تغییر داد. از آن پس رقص تانگو به رقص ملی آرژانتین تبدیل شد و پس از جنگ جهانی اول با گریختن آرژانتینی ها به اروپا این رقص در سراسر اروپا گسترش یافت.

در سال ۲۰۰۳ شهرداری بوینس آیرس با توجه به استقبال توریستها از این سبک رقص، به منظور افزایش جذب گردشگران فستیوال رقص تانگو آرژانتین را برای اولین بار در این شهر برگزار کردند و این جشنواره تا به امروز همچنان پابرجاست.

فستیوال رقص تانگو آرژانتین

تاریخ برگزاری جشنواره رقص بوینس آیرس

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که همین امر موجب درآمد زایی مردم این شهر می شود. زیرا در این ایام در سراسر شهر مغازه ها و بازارچه های محلی بر پا می گردد که در آنها انواع کفش، لباس و ملزومات تانگو به فروش می رسد. همچنین ظرفیت هتل و پروازهای این مقصد به سرعت تکمیل می شوند. بنابراین چنانچه قصد حضور در این رویداد را دارید، باید بلیط هواپیما خارجی را از مدتی قبل رزرو کنید.

بخشهای مختلف فستیوال رقص تانگو آرژانتین

این فستیوال در دو بخش تانگوی سنتی و تانگوی استیج برگزار می گردد. در سبک سنتی شرکت کنندگان باید فیگورهای کلاسیک تانگو و باله را بدون نقص به اجرا در آورند. اما در تانگوی استیج، هنرمندان و رقاصان می توانند حرکات آزاد و ابداعی (فری استایل) را در رقص خود بگنجانند. هنرمندان کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و فرانسه بیشتر به سبک تانگو کلاسیک پایبند  هستند، در حالی که رقاصان آمریکای شمالی و سایر کشورهای آمریکای جنوبی از سبک های نوین تانگو استقبال می کنند.

یکی از نقاط قوت منحصر به فرد این رویداد امکان حضور افراد مبتدی تا حرفه ای در فستیوال رقص تانگو می باشد. البته به یاد داشته باشید که با توجه به دو نفره بودن این رقص جهت حضور در آکادمی تانگو بوینس آیرس می بایست همسر یا نامزد خود را به همراه ببرید. راستی حتی اگر رقصنده هم نباشید، امکان حضور در این جشنواره و تماشای سایر برنامه های سرگرم کننده نظیر تئاترها و کنسرتهای خیابانی را خواهید داشت.

تانگوی سنتی

قوانین شرکت در فستیوال رقص تانگو آرژانتین

شرکت در این رویداد مانند سایر رقابتهای جهانی قوانین و مقررات خاصی دارد که همه شرکت کنندگان ملزم به رعایت آن هستند.

  • رقصندگان از تاریخ ۱۱ تا ۳۱ جولای (۲۱ تیر تا ۹ مرداد) باید به صورت حضوری یا آنلاین در این فستیوال نام نویسی کنند. ثبت نام هر ساله از طریق وب سایت ملی رقص آرژانتین انجام می گیرد.
  • زوجها از هر ملیت و کشوری امکان شرکت در این مسابقه را دارند.
  • بازه سنی شرکت کنندگان می بایست بین ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.
  • شرکت کنندگان فستیوال رقص بوینس آیرس امکان رقابت در دو رشته تانگوی کلاسیک و فری استیج را دارند.
  • رقصندگان رشته تانگوی کلاسیک، در اجراهای گروهی که موسیقی آن توسط فدراسیون ملی تانگو آرژانتین تعیین می شود، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
  • مدارک رقصندگان خارجی از قبیل شناسنامه، پاسپورت و گذرنامه باید به تایید دولت آرژانتین رسیده باشد و در صورت منقضی شدن، آنها امکان حضور در این مسابقات را نخواهند داشت.
  • هر گونه اظهار نظر و درگیری لفظی، سیاسی و مذهبی در طی رقابتها ممنوع است.

جوایز فستیوال رقص تانگو بوینس آیرس

برنده این جشنواره برای دریافت کاپ تانگو ملزم به پشت سر گذراندن سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی می باشد. در ابتدای مسابقه حدود ۲۰۰ رقصنده (۱۰۰ زوج) در هر دو رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند و پس از تایید هیات داوران به مسابقات نیمه نهایی راه می یابند. در مسابقات نیمه نهایی هیات ژوری که متشکل از شش نفر است، به قضاوت هنر رقصندگان می نشینند.

زوجهایی که در این مرحله رتبه اول تا پنجم را کسب کنند به مرحله فینال راه خواهند یافت. شرکت کنندگانی که در فینال فستیوال رقص تانگو آرژانتین موفق به دریافت کاپ قهرمانی شوند، نامشان تا ابد در تاریخ تانگوی جهان زنده خواهد ماند.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *