شرکت هواپیمایی کاسپین

با شرکت هواپیمایی کاسپین آشنا هستید؟

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سفر با هواپیما یکی از جذاب ترین و خاطره انگیزترین روش سفر می باشد که در گوشه و کنار دنیا افراد زیادی از آن استقبال می کنند. خطوط هوایی متعددی در جهان مسئولیت حمل و نقل مسافران را برعهده دارند. در کشور ما نیز ایرلاین های متعددی وجود دارند که به صورت روزانه مسافران زیادی را جابجا می کنند.

شرکت هواپیمایی کاسپین با نشان بین‌المللی (IATA: IV , ICAO: CPN , CALLSIGN: CASPIAN) یکی از شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل هوایی است که در زمره شرکت های معتبر از سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرده است.

با شروع فعالیت هواپیمایی کاسپین، صنعت حمل و نقل هوایی کشور ارتقا پیدا کرده و خدمات متنوع تری به مسافران ارائه می شود.

کاسپین متعلق به کجاست؟

شرکت هواپیمایی کاسپین در ابتدا به دلیل تسهیل در حمل و نقل بین تهران – مشهد فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت ابتدا در شهر مشهد بود و پروازهای تهران مشهد را ارائه می داد که بعدها به تهران منتقل شد. در حال حاضر این ایرلاین معتبر در ترمینال مهرآباد برای پروازهای داخلی و در ترمینال امام خمینی برای پروازهای خارجی فعالیت می کند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9727″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ناوگان هواپیمایی کاسپین

با این که خدمات اولیه کاسپین به توهای زیارتی اختصتص داشت اما در حال حاضر پروازهای خود را به سراسر کشور و حتی مسیرهای بین المللی گسترش داد. اما این شرکت با چند فروند هواپیما کار خود را شروع کرد؟

چهار فروند هواپیمای یاک ۴۲ اولین هواپیماهایی بودند که کاسپین ایر در اختیار گرفت. این شرکت در ادامه فعالیت خود ۵ هواپیمای دیگر از نوع توپولف ۱۵۴ به ناوگان خود اضافه کرد که در حال حاضر پرواز این نوع از هواپیمای کاسپین ممنوع می باشد. کاسپین اولین ایرلاین کشور است که با خرید ۵ هواپیمای بوینگ ۷۳۷-۴۰۰ مسافران زیادی را به مقصد رساند. امروزه ایرلاین کاسپین ۱۰ هواپیما در اختیار خود دارد و بیشتر مسیرهای داخلی و برخی از کشورهای خارجی را پوشش می دهد.

انواع هواپیماهای شرکت کاسپین

برخی از هواپیماهای موجود در شرکت کاسپین ایر عبارتند از:

هواپیمای روسی Yakovlev yak-42

این هواپیمای روسی با موتور جت خود می تواند سرعت هواپیما را به ۴۳۷ knots برساند که در ارتفاع ۳۱۵۰۰ پایی پرواز می کند. هواپیمای یاک روسی با ظرفیت ۸۰ تا ۱۲۰ مسافر، در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد.

هواپیما آمریکایی ۷۳۷-۴۰۰ بویینگ

بوینگ ۷۳۷ یکی از تولیدات شرکت بویینگ است که نسبت به رقبای خود در ابعاد کوچکتری ساخته شده است. این بلویینگ جمع و جور در سال ۱۹۶۴ در آمریکا طراحی و ساخته شد. بوینگ ۷۳۷ یکی از پرطرفدارترین هواپیماهای مسافربری دنیا می باشد که تا سال ۲۰۱۷ در حدود ۱۴ هزار پرواز داشته است. بوینگ ۷۳۷ با سرعت بیش از ۹۰۰ کیلومتر تا ارتفاع ۴۱۰۰۰ پایی می رسد.

هواپیمای آمریکایی McDonnell Douglas

سالها پیش مکدانل داگلاس، به عنوان بزرگترین شرکت ساخت هواپیما در آمریکا مشهور بود. این شرکت هواپیمای مکدانل داگلاس ۸۰ را با دو موتور در ۵ مدل مختلف تولید کرد. به طور متوسط سرعت این هواپیماها ۹۲۵ کیلومتر بر ساعت است که با یک باک پر از بنزین تا ۳۵۰۰ کیلومتر پرواز می کند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9729″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مقاصد پروازی هواپیمایی کاسپین ایر

یک شرکت هواپیمایی برای تعیین مسیرهای پروازی خود ارزیابی دقیقی از میزان مسافر، مسافت و هزینه ها دارد. هواپیمایی کاسپین ایر با توجه به این موضوع تقریبا به تمام مسیرهای داخلی پرواز دارد. اما برای کسب اطلاعات دقیق باید به مسیرهای پروازی این شرکت در سایت مربوطه مراجعه کنید. همچنین با مراجعه به سایت تیک بان نیز می توانید مسیرها و ساعات پروازی کاسپین ایر را جستجو و مشاهده کنید.

مسیرهای داخلی کاسپین ایر

پروازهای مسیرهای داخلی کاسپین ایر از فرودگاه مهرآباد صورت می گیرد. این شرکت هواپیمایی به شهرهای بندر عباس، آبادان، اهواز، عسلویه، سنندج، اصفهان، کیش،کرمانشاه، ماهشهر، مشهد، رشت، ساری، شیراز، تبریز، دزفول، ارومیه، یزد، زابل و زاهدان پرواز دارد.

مقاصد خارجی هواپیمایی کاسپین نیز شامل شهرهای استانبول، دبی، سلیمانیه، نجف و مدینه است..

درباره کاسپین ایر بیشتر بدانیم

شرکت هواپیمایی کاسپین ایر از اعضای یاتا می باشد که با دارا بودن نیروهای متخصص در صنعت هوایی مجوز آموزش هوانوردی را دارد. این شرکت با برگزاری شش دوره آموزش ICDL ، دو دوره آموزش تخصصی مهمانداری هواپیما و آموزش پرسنل عملیاتی Type MD-80 و آموزش پرسنل عملیاتی Type Boeing 737. از معدود شرکت هایی است که مجوز دوره های آموزش هوانوردی دارد.

امکانات و خدمات متنوع کاسپین ایر

این شرکت با برگزاری دوره های آموزش تخصصی کارکنان خود زمینه ارتقا و رشد کیفیت خدمات دهی را فراهم کرده است. برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی، کامپیوتر، بهداشت کترینگ، خدمات فرودگاهی، Fire Fighting،CRM ، روابط عمومی، کلاس‌های تخصصی خلبانان و کمک خلبانان، مهمانداران، کارکنان زمینی و Human factors and Crew resource بخشی از مهمترین خدمات آموزشی کاسپین ایر است.

هواپیمایی کاسپین توانسته است بااستفاده از رمپ اختصاصی در باند فرودگاه مهرآباد، تعمیرات انواع هواپیماهای فوق سنگین و بازدیدهای مستمر را انجام دهد. علاوه بر اینها برخی دیگر از خدمات کاسپین عبارتند از:

  • تلاش در جهت بهبود پیوسته خدمات هواپیمایی و کسب رضایت مشتریان
  • جذب نیروی انسانی ماهر، خلاق و مجرب
  • تکیه بر پتانسیل شرکت در تعمیرات و نگه‌داری هواپیماها
  • توسعه ظرفیت بهره‌برداری از هواپیماهای شرکت
  • کاهش تاخیر در پروازها و احترام به وقت مسافران
  • ایجاد باشگاه مشتریان

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9731″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

چگونه بلیط هواپیما کاسپین را بخریم؟

با توجه به ارائه اینترنتی انواع بلیط هواپیما مسافران می توانند به راحتی بلیط هواپیما کاسپین را به صورت آنلاین خریداری کنند.

امروزه سایت های مختلفی هستند که بلیط هواپیما را به صورت اینترنتی ارائه می دهند. یکی از بهترنی وب سایت ها برای خرید بلیط هواپیما کاسپین، تیک بان است. این سایت برای مسیرهای مختلف پروازی بلیط هواپیما کاسپین را از هم به صورت چارتر و هم سیستمی با قیمت های منصفانه و اقتصادی ارائه می دهد. برای خرید سریع بلیط های این شرکت به آدرس www.tikban.com مراجعه کنید.

یکی از مزایای خرید از تیک بان این است که در صورت کنسل کردن بلیط می توانید به راحتی مبلغ بلیط خود را استرداد کنید!

قوانین هواپیمایی کاسپین ایر، سختگیرانه یا آسان؟

هر ایرلاینی قوانین مخصوص خود را دارد که کاسپین ایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما این قوانین سخت گیرانه است یا خیر؟ یکی از مهمترین قوانین در هنگام خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های مختلف، قانون حمل بار است. این موضوع در شرکت های مختلف متفاوت است. به صورتی که برخی از ایرلاین ها قوانین سختگیرانه تری دارند. اما کاسپین ایر، سقف مجاز حمل بار را روی بلیط های خود درج کرده است. در صورت عدم رعایت این قانون مسافر موظف به پرداخت جریمه حمل بار اضافی می گردد که بسته به میزان بار متفاوت است.

یکی دیگر از قوانین کاسپین ایر این است که تنها در صورتی بلیط اینترنتی صادر می شود که مبلغ آن از طریق درگاه بانکی مشتری به حساب شرکت هواپیمایی واریز شده باشد. هر مسافر ۱۵ دقیقه زمان دارد تا خرید اینترنتی خود را انجام دهد! در غیر این صورت فرایند خرید مجددا از ابتدا آغاز می شود.

آیا می توان بلیط هواپیما کاسپین را استرداد کرد؟

برای استرداد بلیط هواپیما کاسپین می توانید وارد سایت تیک بان شده و بلیط خود را از قسمت استرداد بلیط کنسل کنید. پس از بررسی های لازم و کسر جریمه تاخیری، مبلغ بلیط به حساب شما بازگردانده می شود. استرداد قیمت بلیط کاسپین همیشه به سادگی امکان پذیر نیست. بنابراین سعی کنید در هنگام رزرو بلیط هواپیما به قوانین استرداد بلیط نیز توجه فرمایید.

اطلاعات ضروری هواپیمایی کاسپین

    • کد هواپیمایی کاسپین: C14640
    • زمینه فعالیت هواپیمایی کاسپین ایر: خطوط هواپیمایی
    • آدرس دفتر هواپیمایی کاسپین ایر (مرکزی): تهران، خیابان دکتر بهشتی، پلاک ۳۰۶
    • آدرس دفتر هواپیمایی کاسپین ایر (روابط عمومی): تهران، خیابان دکتر بهشتی، میدان تختی، خیابان مهناز (شهید صابونچی)، پلاک ۵
    • هواپیمایی کاسپین تلفن: ۰۲۱۸۸۷۵۱۷۸۱ و ۰۲۱۸۸۷۵۱۷۸۲
    • هواپیمایی کاسپین فاکس: ۰۲۱۸۸۷۵۱۶۷۷

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود به پشتیبانی تیکبان مراجعه کنید: ۰۲۸۳۳۱۱[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *