آرامش در جزایر قناری به دور از شلوغی شهر

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

روزگاری قبل از اینکه کاوشگران اروپایی تمدن و سکونتگاهی را در آنسوی اقیانوس اطلس کشف کنند، جزایر قناری را ته دنیا می‌دانستند چون روی نقشه در جایی قرار داشت که دنیا تمام می‌شد. فرهنگ منحصر به فرد این منطقه در کنار مناظر طبیعی متنوعی از سواحل زیبا گرفته تا قله‌های پوشیده از برف، جزایر قناری مخصوصا تنریف را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.
از ماجراجویی در سواحل پر از اقامتگاه ساحلی یا پارک‌های آبی فوق‌العاده فراتر بروید تا به مکان‌هایی تکرار نشدنی در تنریف برسید، جاییکه می‌توانید از زندگی در جزایر قناری به آرامش بیشتری برسید و بیشتر لذت ببرید.
این مجمع‌الجزایر که در فاصله دوری از ساحل مراکش قرار دارد برای این کشور نقشی مثل نقش هاوایی برای ایالات متحده را ایفا می‌کند، با وجود اینکه این جزیره یکی از ۱۷ انجمن خود مختاری است که پادشاهی اسپانیا را تشکیل می‌دهد، به دلیل فاصله زیادی که از خشکی دارد جزیره منحصر به فردی شده که رگ و ریشه‌اش تحت تاثیر اسپانیا و بربرهای شمال افریقا است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

سواحل خلوت تنریف
در هنگام تعطیلات ممکن است تعداد زیادی از مسافران به سواحل جنوبی، از جمله پلایا لاس آمریکاس و لس کریستیانوس بیایند، اما کسانی که ساحل ها را می‌شناسند و زیاد به آنجا می روند می دانند که باید در شمال، از هتل‌ها و مناطق شلوغ دور شوند. تعدادی از بهترین سواحل شمالی بسیار خلوت و کم تردد هستند، در حقیقت جاده‌ای به سمت آنها وجود ندارد.
رسیدن به ساحل پلایا دی آنتکوئرا در شمال که بسیاری آن را بهترین ساحل جزیره می‌دانند، آسان نیست؛ برای رسیدن به آن لازم است که ۲ تا ۳ ساعت از شهر ایگوئست دی سن آندرس، یا برای راحت تر رسیدن قایق کرایه کنید، تپه نوردی کنید. به‌ هرحال، دیدن مناظر بکر این بهشت ساحلی با ماسه‌های سیاه، غارها و صخره‌های زیبا ارزش تلاش کردن را دارد. اگر تمایلی به تپه‌نوردی ندارید می‌توانید به پلایا دی بنیجو یا پلایا دی لس گاویتوس بروید، در هر دو ساحل ممکن است تعداد افراد بیشتری ببینید چون هم با ماشین قابل دسترس است و هم مسیر پیاده‌روی دارد. هر دو ساحل مناظر زیبا و تاثیرگذار و صخره‌های به جا مانده از گدازه‌های آتش فشانی دارند و اگر دلتان بخواهد در این سواحل لباس پوشیدن اختیاری است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5924″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][vc_message message_box_color=”violet” icon_fontawesome=”fa fa-plane”]با تیک بان به راحتی بلیط خارجی ارزان بخرید[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

بر بلندای کوه تید
کوه تید کاملا مخفی نیست؛ بلندترین قله اسپانیاست و سومین کوه آتش‌فشانی بلند جهان با ارتفاع ۳۷۱۸ متر است. این آتش فشان میلیون ها سال پیش فوران کرده و جزیره تنریف را به وجود آورده و حالا گردشگران زیادی را به آنجا می‌کشاند. بیشتر گردشگران از آسان‌ترین راه با ماشین برقی به آنجا می‌روند اما شما می‌توانید از انبوه جمعیت فاصله بگیرید و از طریق مسیرهای پیاده روی بروید. برای جلوتر رفتن از اینجا که بیشتر مسافران تصویرش را در شبکه‌های مجازی پست می‌کنند مجوز بگیرید تا مناظری غیرقابل وصف از قله آتش‌فشانی را ببینید، یک ساعت پیاده‌روی دیگر در پیش دارید. در انتها جایزه شما این است که بر بام اسپانیا بایستید.
اگر تمایلی به کوهنوردی در کوه تید ندارید، پیاده‌روی‌های آسان‌تری در اطراف پارک ملی تید وجود دارد. در مسیر جاده TF-21- تنها جاده در دامنه قله کوه- مسیرهای زیبایی پیدا خواهید کرد که عبارتند از لس‌رکئوس دی گارسیا و لاس میناس دی سن جوزه.
در شمال‌غربی پانتا دی تنو قرار دارد که شبه جزیره‌ای کوچک در اقیانوس اطلس است. اینجا غربی‌ترین گوشه تنریف است که منظره زیبایی رو به خط ساحلی صخره‌ای دارد. اگرچه نمی‌توانید با خودروی شخصی به آنجا بروید، اما هنوز می‌توانید با دوچرخه یا اتوبوس عمومی از آن دیدن کنید (که با سبک سفر همه همخوانی ندارد). با وجود گردشگران کمتر شما می‌توانید از تماشای تنو لایت‌هاوس که در سال ۱۸۹۳ ساخته شده و چشم‌اندازی زیبا از صخره‌های لس‌گیگانتس دارد لذت ببرید. آنهایی که دوست دارند غرق در مناظر طبیعی شوند در ساحل بالنیتا چندین غار پیدا خواهند کرد که به مناطق شنا هم دسترسی دارد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5926″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

خلیج ماسکا و ساحل لس گیگانتس
روستای کوهستانی غربی ماسکا ایستگاهی محبوب برای اتوبوس گردشگران است. این منطقه بخاطر شباهت به‌خاطر شباهت به ناچمانی پرو شناخته شده است، جایی که گردشگران مدام در کافه‌ها می‌گردند و یا فروشگاه‌ها را برای خرید سوغاتی بالا و پایین می‌کنند، غافل از اینکه در آنسوی شهر خلیج ماسکا که دلیل نام‌گذاری این شهر هم هست قرار دارد، درست در کنار خط ساحلی و جاییکه امواج اقیانوس اطلس به صخره‌های لس‌گیگانتس برخورد می‌کند. تنها راه برای گشت و گذار در این ساحل کم تردد و زیبا قایق سواری است. خوشبختانه، در ساحل لس گیگانتس کایاک‌هایی مدام از بالا به پایین این مسیر در حرکت هستند و می‌توان با آنها به نزدیکی بخشی از شهر به نام سانتیاگو دل تید، در پوئرتو دپورتیوو لس گیگانتس رفت.
اگر تمایلی ندارید که این کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید، به یکی از تورهای قایق‌سواری بپیوندید، همچنین از بندر سانتیاگو دل ری تید سوار قایق شوید که لحظاتی را در منطقه ای در خلیج ماسکا توقف می‌کند تا در این مکان آرام کمی شنا کنید. در طول مسیر، احتمالا به دسته‌ای از نهنگ‌ها برمی خورید؛ یکی از بزرگترین دسته های این نهنگ‌ها در کل دنیا که در آبهای بین منطقه تنریف و همسایه‌اش لا‌گومرا ساکن هستند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5929″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][vc_message message_box_color=”violet” icon_fontawesome=”fa fa-train”]با تیک بان آسوده خاطر بلیط قطار رجا تهیه کنید[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پارک روستایی آناگا
در تنریف فقط سواحل ماسه‌ای و کوه‌های آتش‌فشانی وجود ندارد. درون این منطقه، جنگل‌هایی وسیع وجود دارد، از جنگل‌های مرتفع کاج در کوه اسپرانزا گرفته تا نواحی دسترسی پذیرتر مثل پارک روستایی اناگا که بیشتر بخش‌های شمال شرق جزیره را در بر گرفته است.
این رشته کوه بزرگ که در حدود ۵۵مایل مربع (۸۹کیلومتر مربع) وسعت دارد. در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون سال قبل از کف دریا پدیدار شده است و به منطقه‌ای با طبیعتی زایا و سرشار از زندگی تبدیل شده ، بطوریکه در سال ۲۰۱۶ یونسکو این منطقه را به عنوان یکی از ذخایر زیستی کره زمین اعلام کرد. در بین تنه‌های در هم تنیده درختان این منطقه، ۱۹۰۰ گونه جانوری و گیاهی وجود دارد که شامل خزندگان، پرندگان، ماهی‌ها و مهره داران است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *