جنگل خودکشی

جنگل خودکشی کجاست؟

اگرچه در دنیای امروز دیگر کسی در ژاپن با فرو کردن شمشیر در شکمش خود را نمی کشد، ولی بسیاری از ژاپنی ها و توریستهای خارجی جهت خود کشی به جنگل خودکشی ژاپن می آیند. در مجله تیک بان با معرفی جنگل مرموز ژاپن قصد داریم پرده از این راز هولناک برداریم...
راهنمای مطالعه

خودکشی در دین اسلام و فرهنگ ایرانی گناه کبیره و یک رفتار غیر اخلاقی و ناپسند به حساب می آید. اما مردم ژاپن درباره ی این عمل مذموم چنین نظری ندارند. به گونه ای که خودکشی در این کشور به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است که این امر ریشه در تاریخ پر فراز و نشیب آن دارد. در واقع هاراگیری (نوعی خود کشی) در زمانهای نه چندان دور ،شرافتمندانه ترین شیوه مرگ در میان سامورایی ها بود که برای جلوگیری از کشته شدن توسط دشمن، حفظ شرافت و وفاداری و رهایی روح انجام می شد.

اگرچه در دنیای امروز دیگر کسی در ژاپن با فرو کردن شمشیر در شکمش خود را نمی کشد، ولی بسیاری از ژاپنی ها و توریستهای خارجی جهت خود کشی به جنگل خودکشی ژاپن می آیند. در مجله تیک بان با معرفی جنگل مرموز ژاپن قصد داریم پرده از این راز هولناک برداریم. پس اگر شجاعت کافی برای روبرو شدن با حقایق پشت پرده جنگل آئوکیگاهارا را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

جنگل خودکشی ژاپن

تاریخچه جنگل خود کشی ژاپن

مردم بومی این کشور، داستانهای گوناگونی را درباره تاریخچه خود کشی در این جنگل نقل می کنند که بسیار ضد و نقیض هستند. اما معروف ترین و معتبر ترین روایتی که همه ی ژاپنی ها بر سر آن اتفاق نظر دارند، انجام رسم غیر انسانی اوباسته در دوران قحطی در این مکان است. در واقع در سال ۱۷۳۳ میلادی، با روی کار آمدن امپراتور ناکامیکادو در جزیره کیوشو (سومین جزیره بزرگ در ژاپن) قحطی گسترده ای رخ داد که طی بروز این فاجعه انسانی حدود ۱۶۹۰۰۰۰۰ نفر بر اثر گرسنگی جان باختند.

بنابراین اهالی این جزیره برای کاستن از فشار اقتصادی و جلوگیری از مرگ فرزندانشان، سالمندان خانواده خود را به جنگل آئوکیگاها می بردند تا از گرسنگی تلف شوند. همه چیز با مرگ بزرگان خاندان به سادگی تمام نشد، بلکه ارواح آزرده آنها در این مکان سرگردان شده اند. بنابر شواهد این روحهای سرگردان از زمان وقوع این حادثه تا کنون در جنگل پرسه می زنند و رهگذران را به خود کشی و پیوستن به جامعه ارواح جهنمی دعوت می کنند.

تاریخچه جنگل خود کشی ژاپن

ترسناک ترین جنگل ژاپن کجاست؟

این مکان در ناحیه یاماشی ژاپن و در نزدیکی کوه فوجی واقع شده است. کوه فوجی با برخورداری از ارتفاع ۳۷۷۶ متر ارتفاع، بلندترین کوه ژاپن محسوب می شود که در غرب توکیو قرار دارد. این کوه بنابر آیین شینتو، در زمان خلقت زمین زیستگاه کونوهاناساکویا، دختر خدای کوهستانها بوده که جشن شکوفه های گیلاس ژاپن نیز هر ساله برای زنده نگه داشتن یاد او انجام می شود. اما اینطور به نظر می رسد که حتی خدایان ساکن در کوه مقدس فوجی هم موفق به دور کردن ارواح از جنگل همسایه نشده اند.

به نحوی که حتی رد پایی از حیات وحش در این جنگل که به علت تراکم بالای درختها، به دریای درختان شهرت دارد، به چشم نمی خورد. البته شاید علت این امر در هم تنیده شدن شاخه درختان و نرسیدن نور کافی باشد که تداوم حیات را در این محل غیر ممکن کرده است. با این حال صدای جیغ ها و فریادهای پی یا پی از منابع نا معلوم به نفع حقیقت داشتن داستانهای ماورایی گواهی می دهد و هر گونه دلیل علمی را رد می کند.

تورهای گردشگری جنگل مرگ ژاپن

اگرچه اکثر افراد از مرگ می هراسند، ولی مردن برای برخی از توریستها نوعی جاذبه گردشگری به حساب می آید. از همین رو با توجه به استقبال عجیب و غریب مسافران از این پدیده، هر ساله تورهای گردشگری راهی جنگل خود کشی می شوند. البته متقاضیان این تور فقط افراد نا امید و درمانده نیستند، بلکه کوهنوردان و عکاسان برای بازدید از درختان خاموش، غار یخی و غار بادی در تور جنگل خودکشی ژاپن شرکت می کنند.

البته ما به هیچ عنوان شرکت در این تور را به شما پیشنهاد نمی کنیم. ولی برای بازدید از سایر جاذبه های گردشگری ژاپن می توانید بلیط هواپیما توکیو را از سایت تیک بان، برترین عرضه کننده بلیت سفر در سراسر کشور تهیه کنید.

تورهای گردشگری جنگل مرگ ژاپن

حقایق باور نکردنی درباره جنگل خود کشی ژاپن

اگر تاکنون هنوز هم از شنیدن این داستانهای ماورایی ترس وجودتان را فرا نگرفته، قطعا با خواندن این حقایق خواب بر چشم های شما حرام خواهد شد. چون تمام این کشفیات بر اساس مشاهدات علمی به دست آمده اند و دیگر فقط پای افسانه ها و اساطیر در میان نیست.

  1. این جنگل پس از پل گلدن گیت سانفرانسیکو، بیشترین آمار خود کشی را به خود اختصاص داده است.
  2. قدم زدن در این مکان به دلیل مه آلود بودن هوا و انبوه بودن درختان، برای رهگذران توهم دیداری ایجاد می کند و موجب سقوط ناخواسته آنها در غارها و چاله های زیر زمینی می شود.
  3. اکثر افراد با به دار آویختن خود به درختان در این محل خود کشی می کنند. همچنین افراد بازمانده پس از بازگشت از جنگل اذعان دارند که ارواح با زمزمه در گوششان آنها را به دار زدن خود تشویق می کردند.
  4. دو فیلم معمایی و ترسناک (جنگل) و (دریای درختان) در این لوکیشن فیلم برداری شده اند که به شهرت جهانی رسیده اند.
  5. در اکثر مواقع تفحص پلیس برای یافتن اجساد در این جنگل بی نتیجه می ماند. چون بنابر باور بومیان، اجساد این اجساد را جا به جا می کنند و روح آنها را با خود به قلمرو ارواح جهنمی می برند.
  6. با وجود شواهد قانع کننده مبتنی بر اثرات روانی مرگبار این جنگل برای انسانها، پلیس ژاپن کمپ کردن در این جنگل را ممنوع اعلام نکرده است. البته ماموران پیش از ورود به جنگل خود کشی ژاپن کوله پشتی های شما را به دقت بررسی می کنند تا وسایل تیز و خطرناک با خود به همراه نبرید.
  7. در تمام طول مسیر جنگل، تابلوهایی با پیامهای امیدوار کننده جهت جلوگیری از خود کشی به چشم می خورند که عملا هیچ تاثیر مثبتی بر متقاضیان خود کشی در این جنگل ندارد.
  8. خاک جنگل مرگ در ژاپن دارای خاصیت مغناطیسی است که همین امر باعث ایجاد اختلال در آنتن های تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی و از کار افتادن قطب نما می شود.
  9. با اینکه توریستها در طول مسیر از ربان های زرد برای جهت یابی استفاده می کنند، اما سالانه هزاران نفر در این جنگل به طرز مشکوکی ناپدید می شوند.

 

جنگل مرگ توکیو

نحوه دسترسی به جنگل خود کشی ژاپن

اگر از جان خود سیر شده اید، از شهر توکیو با ماشین به سمت جاده کوه فوجی (در ناحیه شمال غربی این شهر) حرکت کنید و خود را به منطقه توریستی یاناماشی برسانید. حدودا پس از ۲ ساعت به این محل خواهید رسید. البته در صورت عدم دسترسی به ماشین، با قطار فوجیکو به کاواجوچیکو نیز می توانید خود را به جنگل آئوکیگاهارا برسانید.

ولی عاقلانه ترین راه بازدید از این جاذبه ترسناک، تماشای فیلم جنگل خود کشی ژاپن در فضای وب است. چون با انجام این کار، زندگی شما ادامه خواهد یافت و فرصت برای بازدید از ترسناک ترین مکان های دنیا (لینک داده شود) را خواهید داشت.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *